stinalill

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Stina - 4 mars 2014 20:02

Tidigare har jag ju sagt : ALDRIG mer Västerås!! Men nu inte bara säger jag - utan jag LOVAR mig själv : ALDRIG mer Västerås    Jag hade vissa funderingar på, att ta mig till Gävle nästa helg - Maja fyller ju år å Lillskruttan har jag inte sett på lääänge. Och då tänkte jag, att om jag provar att ta mig till Västerås en dag, så får jag se hur det går. Behövde handla färger till skrivaren och en ny kontorsstol. Och orkar jag Västerås, så orkar jag nog Gävle oxå. Men jag orkade INTE. Satte mig faktiskt o grät en skvätt (väldigt sällsynt....) när jag äntligen var hemma. Och ändå tog jag pauser både nu och då. Satte mig ner och bara blundade, satte mig och fikade o satte mig i bilen en stund och blundade. Jag gick och hängde på min vagn och såg avundsjukt på en man, som åkte förbi i sin permobil.....

På väg hem höll jag på att köra i diket!! Vid avfarten från Västeråsvägen till Skinnsbergsvägen gick jag in med för hög fart..... Turligt nog kom inga andra bilar och bromsarna fungerade bra. Det här skulle jag väl egentligen inte skriva på bloggen - mina barn o vänner skakar nog på huvet. Men en liten tankeställare fastnade allt i huvet på tanten......


Det som var lite roligt i kråksången var, att jag sen fick ett meddelande från Linnea och sen från Preben, att dom har funderingar på att komma hit i helgen!!! Det blev ett stort glädjeskutt inuti tanten   Men jag vågar ändå inte ta ut nå´t i förskott - mycket hinner ändras på några dar. Det vore oneklingen en stor lycka, att få träffa dom   


Jag har fått färdtjänst beviljad - inom kommunen!! Plus i kanten!! Nu är ju inte den här kommunen så stor precis, men jag ringde i alla fall till Taxi och fick färdtjänst till Annsan  i Riddarhyttan förra sönda´n - 93:- dit och 72:- hem!! Dyrt tycker jag för sådär 20 km.... (Men skönt att vädra rösten lite!!) Så skulle jag få ett plastkort och enligt uppgift, skulle jag då kunna ansöka om Riksfärdtjänst - d v s kunna fara till ungarna o hälsa på - i annan kommun. Men nå´t plastkort har jag ännu inte fått och jag har inte kommit till skott att ringa upp "biståndshandläggaren". Räknade ut att jag ändå inte skulle hinna få det beviljat o klart till Majas födelsedag. Får nu hoppas på att Gävleborna kommer i helgen....


Jag har hållit på en del med min blivande hemsida, men så blev det stopp, eftersom jag inte kunde komma in längre. Vill inte ringa o tjata på Tom, men jag ska väl ändå ringa honom framöver. Eftersom jag ska ha ett foto av mig själv på hemsidan, var Annsan så snäll o kom hem och fotade mig en kväll!! Och hon möblade med lampor o stativ, så det kändes nästan som en fotoateljé!! Men det är faktiskt svårt, att välja ett "selfie"foto!! Det här har jag beskurit lite - för det blev lite ful bakgrund...

 


En tavla har ändå blivit sydd "Blå timmen" kallar jag den. Faktiskt ganska nöjd!!


 

Jag har en massa ideér i skallen och jag har tagit fram tyger till en blivande idé. Tänkte att nu får jag väl ändå sy i nå´n annan färg än blått. Men se det går inte - det blev tvärstopp. Kommer inte vidare bara. Så jag får nog plocka undan de tygerna o börja om.


Idag har jag inte orkat laga nå´n mat - mest sängen som stått på menyn idag..... Kroppen vill inte som JAG vill. Men - det är ju bara att ta skeden i vacker hand. Vet att jag tänkte, när jag gick omkring och hängde på vagnen igår - "nu rasar jag snart ihop" - "nej för 17 Stina, då blir det bara ambulans.... du orkar Stina, man orkar alltid mer än man tror, man har alltid reservkrafter kvar" - "bara apoteket nu - sen bilen".... Ja visst GICK det, men det var ett högt pris....    

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards