stinalill

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

En 9:a med målbrottsmormor

Av Stina - 13 juni 2010 03:13

I torsdax åkte jag då iväg till Glädjen, för att fira Pontus, som gick ut 9:an. "Lilla" Pontus - som redan blivit en reslig karl! De är konsigt, att dom där småknytten, så snabbt har vuxit upp....


Och i Björklinge gör man så, att man hänger en blomma och något gosedjur runt halsen även på 9:orna. Och "utsläpp" har man oxå. Och vem kom springande allra först ut, om inte våran Pontus! Och tur med vädret hade vi oxå denna dag!


Här med en stolt och nöjd mamma!

  


    


Sen blev det fika och tårta i Gädjen, innan "lille herrn" bar iväg på fest med klasskompisar. Men före det hade jag en intressant diskussion med brorsan Dennis om invandrarpolitik och vårt s k "försvar". Riktigt roligt att bryta åsikter med honom! Den killen KAN snacka - blivande försäljare ??


Tyvärr hade jag tagit med mig nå´t virus fån Bennarby, så jag lät nog som om jag var i målbrottet. Och kände mig lite mer risig än vanligt. Det var nog tur, att jag tog mig hem redan på fredagen. Ankie och Stefan jobbade ju och pojkarna sov ut.  Men det blev ju verkligen en snabbvisit. Kanske är det så, att jag (och dom) får vänja sig vid det....


I Västerås stannade jag och bunkrade lite på Coop i Stenby. Vid ett tillfälle skulle jag fråga var krabburkarna fanns. Till min fasa kom det inte fram några ord! Rösten fanns helt enkelt inte!! Lyckades mima fram ordet "krabba" så hon till slut förstod mig. Lite läskigt att helt plötsligt vara STUM!!


Sen var det min tur att sova ut! Det gör jag ju gärna och länge.... Och idag sydde jag färdigt en kameraväska till Annsan, som jag påbörjat tidigare. Hon har köpt en ny kamera och det var ingen skyddande väska med.

 


Det är ju inte precis nå´t storverk, men lite tänk och pillande gick det allt åt, för att få det rätt. Den är ju vadderad och har alltså dubbelt tyg. Hoppas hon blir nöjd med den.... 


Så skulle jag ringa till henne, för att tala om, att den var klar. Visserligen hade jag inte pratat med någon på hela da´n, men det kändes som om det gick bra. Förkylningen hade förändrats från dagen innan. Nu har jag som taggtråd i halsen istället. Men det gick ta mig 17 inte att prata idag heller! Jag blev så förvånad, när jag inte kunde få orden att låta!! Lyckades väsa fram vem jag var och Annsan skrattade gott, när hon hörde mina försök att prata. Så vi fick prata över mejlen istället....


Klockan 22 var jag så trött och sömnig så jag la mig tillrätta i min sköna säng - och kunde INTE somna!! Lögn i hellskotta!! Hjärnan ville inte lägga av. Och hostan har börjat! Så vid 1.30 gav jag upp och sitter nu här och ser, att det är ljust som på da´n ute!! Tur att jag kan lägga mig, när jag vill imorr´n - inget jobb som väntar..... 


Avslutningsvis vill jag verkligen skicka ett stort TACK till Ruth, Annsan och Anita för era kommentarer!! Anita jag minns de där cellouiddockorna - jag hade oxå en! Och visst vore det praktiskt och eftersträvansvärt, om jag kunde lämnas in för "lagning"!! Kanske kommer det en dag, då det går. Jag såg på "Vetenskapens värld", att dom nu kan få stamceller att växa till vilka organ som helst. Men det blir nog inte aktuellt under min livstid.... Det jag kan hoppas på, är en mer verkningsfull medicinering.

 
 
Ingen bild

Bennarbybon

13 juni 2010 06:57

Vi får nog ta och diskutera var den där virusen kom från..

 
Ruth

Ruth

13 juni 2010 19:28

Vilken stilig tjejtjusare med en lika stilig mamma. Så nu har hon varit i farten igen, inte konstigt att du tappar rösten när du har blandat dig med så mycket folk, bacilusker finns det över allt, men du skall se att det snart går över. Skönt när man kan sova när kroppen och huvudet vill vilken tid på dygnet det en blir. Sover jag dårligt en natt får jag kämpa mig vaken tills det blir sängdags vilket blir vid midnatt.
En kanonsöt kameraväska, säkert blir Ansan överlycklig (skulle jag också blivit.)
Nu väntar vi bara på att sommaren skall återkomma, för inte är det höst ännu, eller ?

Hoppas du trotts allt får en fin kommande vecka så du kan sitta ute på din balkong och lapa lite sol och läsa en bok.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

13 juni 2010 20:22

Kära Stina!! Vilken tjusig väska!! Jag gläder mig att få prova den snart... Det blir som med ryggan... Den används tills bara trådar återstår, för inte vill då jag byta ut så kära grejer jag fått av dig!! Kramen Annsan

 
Margit

Margit

14 juni 2010 20:06

Så fina bilder du lagt in...från skolavsluningen
..barnbarnet..i Björklinge!! Fint!!
Kameraväska..är jättefin!!! Vilket proffsigt handarbete!!! Duktig du är!!!
Förstår att du inte mår bra...hoppas att du kan få den hjälp du beöver!! Inte kul att va halvknallig och känna att man INTE orkar!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards