stinalill

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Stina - 26 oktober 2010 20:14

Jag har med flit hållit mig undan både blogg och Facebook ett bra tag nu. Jag tycker livet är så eländigt. Och ingen blir väl glad över att läsa en massa negativa tankar. Men nu tänker jag - det är ju MIN blogg och jag behöver allt skriva av mig en del nu. Den som inte vill läsa, kan ju bara trycka bort mig.... Min bror ringde idag och undrade vart jag hade blivit av. Eftersom jag inte syntes nå´nstans på internet. Så det kan ju fylla den funktionen oxå - hej, hej - jodå jag lever!!


I förrgår natt vaknade jag av, att det gjorde så in i bäng ont i halsen! Inte inne i halsen, utan "utanpå". Från öra till öra under käken. Säkert lymfkörtlarna som spökar. Därtill sjukdomskänsla i hela kroppen - fryser i HELA kroppen och sen svettas jag. Och hjärnan har blivit för stor för skallen.... Och sen tröttheten därtill.... Käkar "konstgjorda" C-mitaviner + apelsiner och mandariner på löpande band.... Sover som en kratta på nätterna - vaken stup i kvarten....


Idag var jag iväg till bibblan, eftersom jag ändå hade en tid, att lämna lilla "Pippi" på verkstan för byte av ett "stabiliseringsstag" (873:-!!) På bibblan hade dom spacklat och målat hela den stora utställningsväggen - snyggt och fräscht! Men - nu får man inte ens använda små, tunna nålar, för att sätta upp saker på väggen!! Utan dom har köpt in stänger, som ska sitta uppe vid taket. Och därifrån ska det hänga "snören" med små krokar på, där man ska hänga tavlorna. Och det är inga tunna nylonlinor, utan inplastade saker, som var vridna som en korkskruv, efter att ha legat ihoprullade....


Och det är väl bra - OM man har tavlor med tyngd - typ träram!! Men skolorna och förskolorna, som brukar ställa ut varje år?? Ska dom bli tvugna, att köpa in träramar och montera alla barns alster?? Och fotoutställningar går ju inte alla att ha med detta systemet. PLUS - hur 17 ska JAG få upp mina tavlor, dukar, väskor och spishanddukar?? Dom är ju gjorda av tyg - och är lätta! Ska dom hänga och fladdra i dom där plastlinorna?? Och hur ska man få fast en duk på små krokar?? Och om man nu mot förmodan skulle lyckas lösa det - då måste ju allt hänga rakt uppifrån och ner. Jag som vill ha saker lite kors och tvärs


Och jag fick minsann höra, att på "riktiga" gallerier, fick utställaren själv betala ommålning av utställningsväggen. Så nu vete 17, om jag alls vill ha nå´n utställning. Känner mig riktigt elak - dom kan stå där med sin snygga, KALA vägg utan nå´n som helst "utsmyckning" och lång näsa.... Och slippa "förstöra" väggen med små nålstick..... Ogenomtänkt - det är vad det är.....


Jag har i alla fall sytt en liten väska till min nya kamera. Men jag hade tänkt mig den helt annorlunda än den blev.... Inte nöjd....

 

 

Jag har ännu inte lärt mig kamerans alla finesser ordentligt. Men det kommer väl tid till det så småningom. Jag går ogärna ut i kylan.....


Så har jag oxå sytt några kuddar - i svart och vitt. Blev klar med dom idag - skönt - för jag var tämligen less på dom mot slutet....


Och så vill jag TACKA för er goa kommentarer!!!    



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards