stinalill

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Stina - 30 oktober 2010 18:43

Måste väl bara gå hit och tala om, att nu är tanten nöjd och glad igen!!  Det ordnade sig med utställningen! Staffan tog tag i det på ett biblioteksmöte och efter det kom dom fram till, att det går bra, att använda nålar. Vilket fick mig att återfå entusiasmen för utställningen. Satte igång att sy en jullöpare - men hur den blir - det är jag tveksam till... Jag skulle inte ha gjort si och inte så. Och jag har inte bestämt mig ännu, hur jag ska quilta den. Men den får "ligga till" sig lite....


Så har jag en annan idé i huvét på en tavla i maskinbroderi.... Och ännu en idé på en annan tavla.... Tänk om jag inte var tvungen att ligga i sängen flera timmar om da´n - vad mycket det skulle kunna bli gjort!! Men idag har jag i alla fall bytt färgpatron i skrivaren och sen skrivit ut foton. Foton på sån´t jag har sytt. Dotra min var så klok och uppmanade mig förut, att fota allt jag sydde. Så nu har jag två fulla album med så´na foton!


Och imorr´n ska jag fara till Norberg och träffa "min" Anita. Det känns bra - det var så länge sen vi sågs.... Tänkte att jag skulle åka in och tvätta bilen sen på väg hem. Men jag får väl se hur det blir med orken....


Jag har ett annat projekt på gång : att jag ska försöka ta bort så många mediciner som möjligt. Nej inte hjärtmedicinerna, men jag äter ju en del annat skit oxå. Lite piller för att sova (EJ vanebildande!) och rätt hög dos antidepressiva bl a. Tänkte att jag försöker ta bort en halv till en tablett i månaden. KANSKE tröttheten kan ge sig lite..... "Min" läkare - den skojfriske Ola har flytt Skinnsberg tyvärr!! Ska nu jobba "tillfälligt" i Norberg?? Synd - för han har ju hela min sjukdomsbakgrund och känner mig rätt bra. Återstår att se, om han återvänder till Skbg....


Avslutar med att peta in några bilder, som jag tog före frosten. På buskar alldeles utanför min port. Och färgerna är faktiskt alldeles autentiska!

 

   

Och en endaste liten blomma fanns det kvar...

    

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards