stinalill

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Tanten på G igen!

Av Stina - 30 oktober 2010 18:43

Måste väl bara gå hit och tala om, att nu är tanten nöjd och glad igen!!  Det ordnade sig med utställningen! Staffan tog tag i det på ett biblioteksmöte och efter det kom dom fram till, att det går bra, att använda nålar. Vilket fick mig att återfå entusiasmen för utställningen. Satte igång att sy en jullöpare - men hur den blir - det är jag tveksam till... Jag skulle inte ha gjort si och inte så. Och jag har inte bestämt mig ännu, hur jag ska quilta den. Men den får "ligga till" sig lite....


Så har jag en annan idé i huvét på en tavla i maskinbroderi.... Och ännu en idé på en annan tavla.... Tänk om jag inte var tvungen att ligga i sängen flera timmar om da´n - vad mycket det skulle kunna bli gjort!! Men idag har jag i alla fall bytt färgpatron i skrivaren och sen skrivit ut foton. Foton på sån´t jag har sytt. Dotra min var så klok och uppmanade mig förut, att fota allt jag sydde. Så nu har jag två fulla album med så´na foton!


Och imorr´n ska jag fara till Norberg och träffa "min" Anita. Det känns bra - det var så länge sen vi sågs.... Tänkte att jag skulle åka in och tvätta bilen sen på väg hem. Men jag får väl se hur det blir med orken....


Jag har ett annat projekt på gång : att jag ska försöka ta bort så många mediciner som möjligt. Nej inte hjärtmedicinerna, men jag äter ju en del annat skit oxå. Lite piller för att sova (EJ vanebildande!) och rätt hög dos antidepressiva bl a. Tänkte att jag försöker ta bort en halv till en tablett i månaden. KANSKE tröttheten kan ge sig lite..... "Min" läkare - den skojfriske Ola har flytt Skinnsberg tyvärr!! Ska nu jobba "tillfälligt" i Norberg?? Synd - för han har ju hela min sjukdomsbakgrund och känner mig rätt bra. Återstår att se, om han återvänder till Skbg....


Avslutar med att peta in några bilder, som jag tog före frosten. På buskar alldeles utanför min port. Och färgerna är faktiskt alldeles autentiska!

 

   

Och en endaste liten blomma fanns det kvar...

    

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

30 oktober 2010 22:01

Kan du inte åka till doktorn i Norberg då? Det är väl inte så långt? Du som har en del hästvänner (tror jag) Kan du fråga dom om dom känner till någon i Norberg som håller på med hästar och heter Helen Bergström? Om dom gör det, fråga då vad det är för människa. Hon verkar vara mkt oseriös!

 
Ingen bild

Love

1 november 2010 19:27

Så roligt att det har ordnat sig för dig Tant Blå med utställningen. Visst ska man få gnälla av sig i bloggen det är ju för en själv man skriver och som du skrev det är valfritt att läsa.
Här en till som är glad vi har fått hen en helt under bar storpudelkille så nu har jag jobb.
Du gör nog rätt som drar ner på vissa piller men ta det långsamt och känn efter hur du mår.
Vad gör man inte för att försöka bli piggare.
Jag ska köpa Gerimax och pröva några månader.
Hoppas vi kan komma när utställningen har börjat skulle vara så kul för dina alster är verkligen fina.
Må så gott och ta inte ut dig nu utan var rädd om dig.
Kram
Love.

 
Margit

Margit

5 november 2010 23:43

Jobbar..och nu sitter jag och läser, skriver lite...
Läst i din blogg..några inlägg bakåt..Så mycket du hunnit med och fina alster..och nu UTSTÄLLNINGEN!!!
Mycket fina bilder ab höstlöven..fabtastikska nyanser....tänk vad tiden..förändrar...
Kram på dig, vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

9 november 2010 01:20

Go kväll! Ja här sitter jag o kollar runt på bloggar och hux flux var jag hos dig. Jag började på en jultavla för si så där ett antal år men den ligger halvgjord i lådan. Kanske skulle jag ta fram den igen o göra som du, sy lite.
Ha det så gott o tack för kiken/Kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

10 november 2010 17:17

Grattis till den lyckade utställningen - och till att du känner dig go' och gla' igen!
Jag tycker det är förunderligt att du har så mycket energi till både konsthantverket, fotografering och en hel del annat trots att du inte är riktigt frisk. Jag är imponerad både av det och det du åstadkommer.
OM inte din Ola kommer tillbaks till Skinnsberg kanske du kan få besöka honom i Norberg i stället. En läkare som har hela ens sjukdomsbild är värd guld.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards