stinalill

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Livet återvänder!!

Av Stina - 30 april 2012 19:46

Vad jag njuter av denna fantastiska vår!! Idag har en del björkar slagit ut, fåglarna kvittrar och det växer i varenda vrå!! Sååå härligt!! Nu kan jag verkligen LEVA!! Jag slipper knöka in mig i en massa kläder och ändå frysa.... :-D


Tog mig en sväng ut i skogen idag. Och tog mossa till mitt älvlandskap - ja lite smått och gott följde med i kassen.... Jag åkte bara till andra sidan Nedre Vättern. Kameran i högsta hugg förstås ;-) ALLT är så himla vackert!!

                

En jättestubbe fann jag vid sidan av vägen på ett annat ställe. Med stora vackra parasitsvampar på. 


Och blommorna blommar... Tussilago, blåsippor och vitsippor samtidigt. Så hittade jag oxå en familj vårlök och t o m några skogsvioler hade vågat sig fram!!

     


Sen åkte jag till ett annat ställe, för att oxå ta med lite vitmossa till mitt landskap. Och jag hittade även flera vackra stenar med lite rött i. Och aldrig har jag då sett en så´n här myrstack förut!! Det var sand och grus och sen en krans med gräs runt om. Jag tror myrorna hade sitt bo i sanden - det var små "hål" ner till underjorden ;-) 

 


Så har jag tidigare målat plankan (tack Erik för den!) - vit - och skruvat fast den på konsollerna. (Tack Lasse för att du rundade av hörnen åt mig!) Efter att ha mätt så noga, så noga och använt slagborren till hålen i väggen, pluggat efter konstens alla regler - så kom slutligen hyllan på plats!! Jag orkade inte skruva in två av skruvarna helt. Och NEJ jag blir aldrig nå´n händig snickare :-( Ett tag tänkte jag ropa in första bästa karl, som passerade utanför balkongen.... Men nu sitter den i alla fall på väggen. Med svarta pryttler uppepå. Bl a några stenar, som jag har målat svarta. Och det svarta hjärtat, som jag fått av Lotta.... Den som har nå´t att invända mot mitt snickarkunnande, får gärna komma och göra om det bättre.....

 


Sen har då älvlandskapet kommit iordning!! Det är såå kul, att möbla, flytta och greja med detta landskap!! När det är gjort, är det vår på riktigt!! Och alla älvor har äntligen fått komma ut från sitt vintergömme!!


När jag snubblar fram i skogen, känner jag mig lycklig!! Tänk att jag ännu klarar, att ta mig fram i skogen! Inte långt och inte fort. Men jag hinner med att se alla små liv, som har vaknat från vintersömnen. Allt som växer - ännu ett år.... Det är förunderligt - fantastiskt!!


Och vicken tur att jag kan ta min Pippi, så jag kommer iväg ut!! Imorr´n skulle det visst bli pangväder - bara en stor sol på väderrappaporten!! Sjön kanske....?        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards