stinalill

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Stina - 14 juni 2012 17:41

I lördax var Lotta hit - jag hade bett henne om hjälp med att sätta upp balkonglådorna. Hon hade maffiga räkmackor med sig, som vi började med att festa på - mums! Tyvärr kom jag inte ihåg kameran, förrän dom redan var uppätna.... Men sen fortsatte vi med jordgubbar med grädde - vaddå Viktväktarna ;-) I och för sig har det blivit rätt mycket undantag från dieten på sista tiden. Så jag har gått upp lite då och då - men sen ner igen. Så jag får väl vara nöjd med att stå på + - 0....


 


Sen gjorde vi väl av med en och annan kalori, innan balkonglådorna till slut var på plats. Det är så, att vi inte får ha våra balkonglådor utanpå balkongen längre - en försäkringsfråga.... Och jag har köpt blommor, nya balkonglådor - och fler blommor... Sen funderade jag och funderade - och kom fram till, att lådorna ska stå på fönsterbrädorna istället!! Då är dom inte i vägen liksom, men finns ändå där. Jag la pannan i djupa veck igen, provade med olika krokar och band och försökte få dom på plats. Icke sa Nicke....


Så tänkte jag igen och kom fram till, att om jag tog bort alla krukväxter från fönsterbrädorna inomhus, öppnade fönsterna och knöt fast ett band i två fästen på insidan - kanske skulle det gå. Och Lotta och jag slet - innan vi med ännu ett band, som höll bandet på plats och en träbit under blomlådan, så den inte lutade allt för mycket - så gick det!!!

       


Jaaa - stahackars Lotta var alldeles svettig och slut efter den pärsen - och jag oxå ;-) Tack Lotta för det jobbet!! Jag är såå nöjd och bara väntar nu på, att Husarknapparna och den blå hänglobelian ska börja "välla"....


Jag är förresten nöjd över huvud taget med min balkong! Det få ju onekligen plats med rätt mycket - men alldeles lagom - i min lilla "trädgård" numera :-)


        

Stolen blev ju till slut vit i alla fall - med lite avskavt här och där - så den inte skulle se ny ut ;-) Och i den växer blå hängpetunia och Snöflinga, som jag inte har haft tidigare. Den hör till den "vällande" sorten och man behöver inte knipsa av vissna blommor. I ställningen med tre krukor har jag satt gul småblommig hängpetunia + Snöflinga. Tyvärr ser Snöflingan ut, att ta överhanden. Sen har jag "tjuvat" vildvinskvistar från kommunhuset, som jag satt i den blå krukan. Hoppas den vill växa sig stor och kraftig uppför spaljen.... Sen blev det ju en vas med lupiner oxå härom dagen ;-) - fast dom lär ju trilla av pinn rätt snart. Så har jag oxå två hängamplar med blå hängpetunior i....  

 

Av Stina - 14 juni 2012 16:49

Igår var jag ut i skogen en sväng. Och tänk - jag blir såå lycklig över att se allt vackert!! Vad det växer och lever!! glad är jag oxå, för min kamera - jag kan ta foton av allt det vackra. I och för sig är det allt vackrare i verkligheten, men jag har fotona kvar liksom. Jag har ju alltid varit glad i bilder - och i fotona har jag minsann bilder - mååånga!! Jag vet att jag har knäppt foton på t ex lupiner tidigare, men ändå måste jag fota just de här!! 


Klickbilder:


        

Tyvärr blir det blåa lite mindre blått på fotona - blackt liksom. Vet inte varför, men det finns säkert nå´t jag kan ändra på i inställningen på kameran....


     

          


Sen gick jag en stig ner mot sjön och fotade allt det somrigt vackra som växer.... 


          


Så såg jag ett träd som någon har kedjat fast ;-) I och för sig inte så roligt för trädet, att vara fängslad i kedjan, som hade bäddats in lite i trädet.....


     

Tänk vad härligt det är med sommar!! Även om det gärna kunde vara lite varmare och soligare för min del. Men så skönt, att kunna gå ut utan att pälsa på sig allt för mycket. Tror jag njuter mer och mer av vår och sommar för varje år som går - om det nu är möjligt - all vackerhet, all den krispiga (Therese´uttryck) grönskan.... Varje morr´on (nåja förmiddag...) går jag ut på min fina balkong - går runt och pratar med blommorna och insuper lukten av sommaren. Sen kan jag sätta mig ner en stund och bara kolla in mina blomster, som har fått sin plats hos mig..... "Tjurinnan Fernando" ;-)    

 

  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards