stinalill

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Stina - 17 juni 2012 18:31

Så var då körstämman över för detta år. Inte för att jag har deltagit nå´nting - utom att varit på två konserter. Flera gånger har jag tänkt, att jag skulle gå och höra "Skinner mountain boys", men jag har aldrig kommit till skott. Men nu blev det av!! Skinnsbergskillar, som har vunnit SM i country & western - bluegrass. Och jag blev inte besviken!! I och för sig fanns det flera konserter jag hade velat ta del av, men det gäller att sortera, så jag orkar med.


             

Staffan häsade välkommen till publiken i Korpen - fullsatt hus!! Sen tror jag dom hade varit på min balkong och knyckt mitt hjul ;-) - lite bonnarekvisita.... Plus att den äldra "herrn" hade bonnaklär,  var barfota och hade avklippta byxor på sig ;-) Och de övriga var oxå lite "utklädda". Och dom sjöng och spelade, så det stod härliga till! En hel del om sviken kärlek, men oxå gospelinspirerat och country. Helt klart var det svårt, att sitta still! Och tanten blev allt glad och upplyft :-)


Sen kom Annsan inom - och hade en så väldoftande rosenkvist med sig till mig. Och som vanligt kunde jag inte låta bli kameran förstås....

        


Så småningom bar det iväg på nästa konsert - denna gången i körka. En upplevelse som var väsensskilt från country!! "Erik Van Nevel & Currende" - renässansmusik - dom var från Belgien. Har aldrig hört talas om dom, men jag litade på Staffans omdöme..... Och det var inte fel!!  Otroligt vackra rena röster och ljuvliga instrument. En kille hade fyra olika flöjter, som han alternerade mellan!! Emmellanåt var det som att lyssna på en katolsk mässa, men för det mesta var det verkligen bara skönsång. I över en timme höll dom på - och jag blundade och sjönk in i musiken. Och som både jag och Annsan tyckte, skulle det ha varit ljuvligt med en madrasskonsert ;-) D v s att publiken fick lov att ligga på golvet på madrasser och njuta musiken!!!


Efter detta for vi ner till Folkets park här i Skbg. Det var alldeles vindstilla, om än kyligt. Både Annsan och jag "samlar" ju på foton och detta var en fotokväll ;-) Nere vid vattnet kändes det som när man vaknar kl 04 i tältet under en paddelsemester i augusti - rånne och kyligt, frys om fötterna - men man måste upp och kissa.


 

       


T o m sågen såg vacker ut från sjösidan med sina lampor!! Speglingarna i vattnet var så vackra - bilderna i mitten, visar den ö som jag brukade paddla ut till på den tiden det begav sig.... Och på sista bilden, tycker jag det ser ut som, om man skulle kunna kliva in i det blå till ett annat land....


Jag kom nog inte i säng förrän efter ett och somnade kanske nå´n timme senare. Och idag fick jag flimmerMIGRÄN!! Det har jag inte haft på år och dag, men nu fick jag så jag teg. Fy vad obehagligt det var med flimret - jag hade nästan glömt bort hur det var. Och sen vrålhuvudvärk. Visst tog jag mina piller för ändamålet, men jag fick ändå lov att gå och lägga mig några timmar. Nu är det under kontroll, men det får nog bli ett piller till snart. Och i övermorgon är det helt säkert okej igen.... 

  


      

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards