stinalill

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Stina - 2 december 2009 17:40

Fy Fabian vad jag fryser!! Trots raggsockor, tofflor, polotröja och flieströja. Jag är inte alls sams med minusgraderna. Men, men - åt detta kan jag intet göra.... Ta ett hett bad kanske.... Dagen idag har jag (först skrapat is!! brrr) tagit PK-prov, fått den vanliga flunsasprutan, besökt Apoteket, varit på bibblan och handlat två stora, tunga kassar på Coop. En så´n tur att jag fått p-plats nästan utanför dörren!!


Idag får jag tacka Ingegerd, Lena, Ruth, Margit, Skomakar-Lisa och Lambergsfrua för era goa kommentarer från sist jag skrev!! Ni får ursäkta, men jag orkar inte svara er en och en idag.... Men jag blir så glad för alla kommentarer ska ni veta!!


Idag får bilden bli en av mina adventsstjärnor!

 

Här speglar den sig i fönstret. Men det här är en för mig väldigt speciell stjärna. Min pappa har faktiskt gjort den. Den är gjord i kopparplåt - ca 30 cm stor från spets till spets - och så har han stansat ut mönstret. Han har oxå stansat in årtalet, när han gjorde den - 1958. Det är alltså två sidor på stjärnan och en lamphållare i mitten. Och även sidorna är täckta av kopparplåt, som oxå har mönster.  Så finns det en lucka, där man med nöd och näppe kan komma in med handen och byta glödlampa. Under några år trodde jag, att den hade kommit bort i en flytt. Men jag hittade den ändå till slut i en kartong på vinden. Och jag tycker så klart, att den är jättefin!!


För övrigt har jag haft några vakennätter - men det är ju fullmåne.... Och kan fullmånen påverka hela jordens hav, så är det kanske inte konstigt att jag - och fler med mig - blir påverkad. Igår var jag hem till Annsan på en fika. Hon hade gjort iordning så gott - hallon, blåbär, päronbitar och banan och på det lite hackad choklad. Så in i micron en liten stund, så chokladen smälte lite. Mums!! Annsan hade gjort så fint och hackat bort allt murbruk på en vägg, så tegelstenarna kom i dagen - ursnyggt!! Sen blir det en svart kamin framför och en del smide på väggen....


Faktiskt har även jag TÄNKT att det vore snyggt med en fondvägg med tegel. Det finns ju så´na tapeter - det hade t o m min pappa i sin "ateljé" redan på 50-talet! Men det vore bra mycket snyggare med riktigt tegel. Det finns ju oxå så snyggt skiffer, som man kan bygga en vägg av. Men - dyrt, dyrt.... Ja, ja - drömma kan man ju.... Sen skulle jag vilja ha portal i öppningen från hallen till rummet. Tror jag skulle behöva ragga upp en snickare.....


Tre veckor till jul - huvva!! Jag låssas att det är tre månader.....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards