stinalill

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Stina - 5 december 2009 20:16

Mätt och bälåten ska jag nu ta mig en stund framför skrärmen. Jag har just petat i mig en vitlöksbaugette och en kopp te - mums! Det har varit lite glest mellan bloggningarna.... Jag syr och syr och syr....


Jag vill tacka Lena, Skomakar-Lisa, Ruth, Annsan och Margit för era kommentarer!! Jag har tagit till mig vad ni skrivit och Annsan -  jag ska chilla!! Eller simma lugnt, som det hette förr. Det är många ord, som dyker upp i dataspråket, som man ibland får gissa sig till vad det betyder....


Men idag var jag ner på Vätterbos lilla julmarknad i alla fall. Det var inte så många "knallar", men nog klarade jag av, att göra av med lite slantar ;) Det blev både hårt och mjukt tunnbröd, som jag tycker så mycket om. Sen hängde där en stickad sån där trekantsschal i milda, gröna färger - ton i ton. Sååå vacker!! Men grönt är ju inte min färg precis. Så jag tog och beställde en i blåa färger.... Ja är det nå´nting, som jag fortfarande klarar, så är det, att göra av med pengar.....


Idag får allt lilla Tomte-Lisa pryda mitt inlägg. Som ni ser har hon fått famnen full med lingon. Rentav så mycket så hon har gått ner på knä ;) Men lika gla för det!!

  


Idag har jag oxå varit iväg och fått lite advents- och julstämning i körka! Det var kulturskolan och flera körer, som hade ett ganska långt program. Och ibland sjöng och spelade dom där framme och ibland mitt i körka, ibland uppe på läktaren till höger eller till vänster och även på läktaren längst bak. Kulturskolans chef - Staffan - (f d kollega till mig) dirigerade så det stod härliga till. Och däremellan spelade han flöjt eller piano eller orgel. Där var många vackra stycken, som var mycket njutbara och mycket folk var det! Men nog 17 skulle prällen stå där och klämma ur sig några floskler - onödigt och för mig störande. Men jag försökte tänka bort henne....


Och nu dröjer det inte länge förrän det är dax att chilla ner i sängen.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards