stinalill

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Stina - 26 december 2009 17:02

Ja så var vi då alldeles i slutspurten på julen 2009. Och julen gick riktigt bra, tycker jag. Först en snabbis till Gävle, för att fira lillpluttens födelsedag - 35 år!! Och där blev det en lilljulafton med Majagumman oxå. Som har blitt kär i Micael Jackson!! Det var moonwalk och Michael-Jackson-hatt för hela slanten!!


På kvällen åkte jag vidare i kylan och mörkret till Bennarby - jag känner mig allt lite obekväm med, att köra i mörkret.... Men det gick vägen ändå. Och Johannan kom ut och mötte mig och hjälpte mig in i stugvärmen. Kändes gott. Så blev det en kopp te och sängen. En aning trött kan man säga..... men svårt ändå att somna.... 


På julafton, när jag skulle klä mig, tappade jag balansen och rasade i golvet med buller och bång!! Innan jag hade förstått vad som egentligen hände, var både Ann-Louise och Johanna snabbt som attan uppför trappen och hjälpte mig tillbaka i verkligheten. Jag kraschade en stor blomkruka, en vattenkanna for i golvet - så det blev xtra städning för dotra min..... Men jag klarade mig själv från brutna ben och större skador. Senare blev jag varse ett STORT, svart blå"märke" - ca 2 x 1 dm stort på höger överarm. Mitt Waranprov var för högt sist oxå.....


 

De här pepparkakshusen stod på den gamla vedspisen i köket och lyste upp! Det är Ann-Louise som är både arkitekt, byggare och dekoratör.... Obs lägg märke till Eriks traktor, som står mitt på gårdsplanen!


Måste berätta om de STORA julklapparna, som flickorna fick, när dom kom ut i stallet på morron, för att släppa ut hästarna. Ett meddelande fanns där till Ida, att Julia är helt hennes häst nu!! Även om Julia hela tiden varit hennes, var det först nu, som hästen är helt överköpt till Ida - juridiskt. Tidigare har hennes faster stått som ägare rent formellt.


Och på Valles boxdörr fanns ett meddelande till Johanna, att shettisen Valle är nu hennes häst!! Dom har haft honom på foder i flera år, men nu är han alltså överköpt till Johanna. Johanna blev så himla glad, att hon började gråta av lycka! Det har väl funnits en liten oro, att Valle så småningom skulle tillbaka till ägaren eller säljas. Men nu är han bara Johannas!


Och så småningom kom Ankie med dottersönerna. Det var så roligt, att träffa dom allihopa samtidigt! Synd att Stefan fattades - han firade jul med sin dotter. Och Preben förstås, som alltid firar julafton med Maja hos hennes morföräldrar. Sen var det Kalle Anka - det måste man ju bara se - fastän man sett det ett antal gånger - om man säger så.... Efter det en massa god mat, så magen stod i fyra hörn. Svårigheten på julen är, att försöka låta bli att överäta. Sorry alla svältande barn....:(


Juklappsutdelning sen bredvid granen. Massor av paketer - precis som det brukar vara. Och jag hade beställt Canvastavlor på några av hästarna till flickorna och på Ankie och Stefans hundar. Men dom kom inte fram. På Ifolor sa dom åt mig, att jag skulle skicka in bilderna på en CD, eftersom det var så många bilder. När jag sen ringde och undrade varför tavlorna inte kom, sa dom, att dom tar aldrig emot bilder på CD!! Så jag ska allt ta en liten omgång med det företaget.....

  

Den här lilla, söta tomtetjejen fick jag av Ankie med familj! Hon välkomnar nu alla som kommer in genom min ytterdörr! Och visst kan hon få vara kvar även efter jul? Hon är ju inte så väldigt röd och tomtig.... Sen fick jag oxå "Ice age"filmerna 1 och 2 och 3 av fam Bergefur. Det är sällan jag skrattar högt på film, men dom här älskar jag!! Vi såg 3:an senare på kvällen och kunde skratta gott!!

  

Solen går så vackert ner över Bennarby - sett från köksfönstret..... Och tanten åkte hemåt igår, handlade på väg hem i Västerås och körde sen i mörker och ett ruskigt snöoväder hem till Skinnsberg!! Men det gick!!


Sen var jag så rysligt fräck, att jag frågade två "yngre män" som råkade komma så lämpligt, om dom kunde hjälpa mig lite. Det kunde dom och dom bar in min packning, mina matkassar och en motionscykel, som jag fått med mig från Bennarby. Det var ju gisvint och bra!! Jodå tanten tackade översvallande!! Sen har jag, som vanligt, tillbringat tid i sängen sen dess.....


Förresten ska jag inte glömma att TACKA Ruth, Skomakar-Lisa, Lambergsfrua, Lena, Katarina och Elisabet för era kommentarer, om ni nu orkat läsa så här långt.... Alltså tanten bugar och tackar så mycket!! Hoppas er jul blev som ni ville ha den!





Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards