stinalill

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Stina - 7 december 2009 20:26

Himmel o pannkaka vad dagarna springer!! Och fast jag sitter och sitter bakom symaskinen, så blir jag så trött, så trött. Måste bara gå och lägga mig då och då. På den här bilden är det lilla Tomte-Lotta, som försöker springa ifatt tiden! Hon verkar ju pigg och rask, så hon behöver nog inte vila ännu.... Fast det ser ut som om hon har fastnat i trädgrenen, som någon lagt dit. Men där finns så många tomtar, som kan hjälpa henne, så det reder hon nog ut....


 


Stort TACK till Skomakar-Lisa, Ruth, Lena och Lambergsfrua för kommentarer till mitt förra inlägg!!


Härom dagen var det en kille, som ringde på hos mig och ville sälja brandsläckare och andra brandredskap. Och vilken svada!! Han försökte och försökte övertala mig, att punga ut med över tretusen kronor - utslaget på 10 år!!  Det var ingen måtta på hur många argument han hade. När jag bad om ett papper av något slag, där hans produkter stod - så hade han inga papper att ge mig! Han hade inte ens ett litet kort med telefonnummer!! Utan ville jag ha brandskydd, så skulle jag bestämma mig på en gång. Dom la inte ut pengar på reklam - sa han..... Nej tack, sa jag....


Idag var det dax igen. Utanför dörr´n stod en ung kille, som ville erbjuda mig en sänkning av telefonkostnaderna. Jösses vad han snackade - HAN var absolut inne i julstressen. Till slut fick jag lov, att be honom tala lite saktare - det var omöjligt, att hänga med i hans svada. Jodå han vara BARA ute efter att ge mig lägre pris. Jag frågade åter igen efter nå´t papper, där det stod vad det var han erbjöd mig. Men han hade inget papper. Men fick han bara komma in i två minuter, så skulle han presentera prissänkningarna för mig. Jag menade, att sänk du bara priset - det behöver du inte fara runt i trappuppgångarna, för att få igenom. Men se det gick inte - han behövde min underskrift...... Han fick nobben oxå.... Nog 17 har jag lärt mig, att man FÅR ingenting gratis! Förresten vilken dålig affärsidé - gå runt och tala sig varm för nå´t som är gratis - vad blir det för vinst på det....??


Annars är det inte sååå ofta försäljare ringer på ändå numera, tycker jag. Egentligen kan man ju inte annat än beundra dom! Vilket jobb att gå runt och försöka övertala folk att skriva på!! Och jag förstår inte, hur man kan lära sig, att prata så snabbt och mycket!! Utan att försäga sig vad det är dom EGENTLIGEN vill.... Jag minns en trappsäljare, som en gång stod och bara upprepade hela tiden, att han ville presentera en publikation. Han hade nog bara gått grundkursen ;) Gång på gång "får jag komma in en stund, så ska jag presentera en publikation". Vad för "publikation" fick jag inte veta. Han fick inte heller komma inom. Telefonförsäljare slipper jag med hjälp av "Nix-telefon". Men om man redan har ett företag som leverantör, så har dom rätt att ringa ändå - t ex Vattenfall eller Telia.


Har försökt att lyssna på flera böcker, medan jag har sytt. Vet inte om det är fel på böckerna eller mig, men dom faller mig inte i smaken. T ex Jane Austens "Stolthet och fördom" och "Förnuft och känsla. Lite banala och naiva..... Helena Henschens "Hon älskade" - tråkig och trist... Kanske är det så, att jag inte är "mottaglig" just nu.... Men en tur till bibblan får det ändå bli senare i veckan.



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards