stinalill

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Tänk positivt tanten!!

Av Stina - 9 oktober 2010 20:08

Usch - idag är ingen bra dag alls :-( Har mått illa hela da´n - inte spyfärdig. Men nästan så jag önskar jag kunde spy, så det gick över. Ett tag fundrade jag på, om det var dax för tarmvred igen. Ont i magen längst ner i vänstra "hörnet". Men jag har ätit och det gick bra. Inga försämringar.... Ja, ja - det går säkert över så småningom. Jag lär inte vara döfärdig än i alla fall ;-)


För att fortsätta gnälla - så har inspirationen lämnat mig. Känner inte för att sy nå´nting längre. Sydde i alla fall färdigt älvnessesären idag. Jag ramlade ju över ett rosa/lilatyg med älvor på förut. Med glitter på och allmänt tjejigt. Kunde inte hitta på nå´t annat att sy av det än en nessesär.

Det blålila tyget på bilden är i verkligheten lika som det mörklila på älvtyget!! Jag har maskinquiltat med silvertråd oxå - som sagt - tjejigt....Lite tjatigt med alla nessesärer - men det här vara allt den sista. Vad det blir sen - det vete 17. Jag har lagt fram lite olika jultyger - men nää - vill inte.....


Och kallt och gräsligt är det ute. Och kallara och vintrigt lär det snart bli oxå.....

 

Hur kan nå´n normalt funtad människa längta till det här!!! Men det är klart - visst vore det trevligare, att KUNNA se fram emot vinter och snö!! Jag kanske ska försöka bearbeta min inställning.... Eftersom jag inte kan påverka årstiderna - den enda jag kan påverka, är mig själv..... 


Och nu får det vara färdiggnällt. Punkt.


Såå skönt att sitta vid min elkamin och värma fossarna!! Och vetekuddar kan jag värma och lägga i sängen! Eftersom jag inte har nå´n karl, att lägga dit ;-) Och vetekuddar är mer lätthanterliga dessutom!!


Förra helgen var Annsan och jag på utflykt. Det var meningen, att vi skulle åka på hantverksutställning i Virsbo. Men när vi kom dit, satt det en lapp på dörren "Inställt p g a för få anmälningar"!! Så då for vi vidare - först till "Stenhuset" i Surahammar. Där fanns det en hel del smått och gott. Men inget som fick mig att hoppa högt....


Sen bar det av till "Åsby trädgård" utanför Hallstahammar. Och jösses vad med orkideér!! Massor!! Och såå vackra! Som tur var, hade jag kameran med mig. Men skulle jag ta med alla skönheter jag knäppte på, bleve det inget utrymmer för text ;-)


Klickbilder:

          

Ja den här blå skönheten är så klart min favorit!! Men ska jag ha en så´n, lär jag nog vinna på Triss först - 699 kronor!! Fast idag läste jag i bladet, att dom sålde ut alla orkideér för halva priset nu i helgen!! För att göra plats för julblommor!!! Ja det gäller att vara förutseénde som handlare..... Pengar, pengar, pengar - är det väl aldrig nå´n som säger nej till.....


Det var faktiskt bra, att Tom hjäpte mig, att få högre hastighet på internetet! Märks verkligen skillnad, när jag ska ladda upp foton! Och nu finns ju oxå alla foton kopierade på en extern hårddisk. Det har blivit några under åren!! Fast på ett sätt var det roligare förr, när fotona ramlade ner i brevlådan! Och man öppnade fotokuvertet, innan man fick av sig ytterkläderna - av pur nyfikenhet!! Det var oxå kul, att klistra in fotona i album och skriva bredvid. Fast det kan man ju i och för sig göra nu oxå. ....


Men det är faktiskt ännu roligare, att knäppa hur många kort man vill, utan att det kostar extra!! Prova olika vinklar och olika ljus och sen bara skicka de dåliga korten i papperskorgen!! Beskära fotona själv och förstora och kanske förbättra färgerna ibland. Men jag skulle behöva lära mig mycket, mycket mer....


TACK så mycket för kommentarer förresten!!  Några av er är verkligen ihärdiga och tålmodiga!! Och jag som numera är såå lat?? och ogin, att jag numera knappt orkar skriva på min egen blogg.....  

 
 
Ingen bild

Annsan

9 oktober 2010 23:55

Men Stina... Kolla färgen bakom bilen... Är inte trädet ljuvligt vackert?! Kanske en liten trädtavla snart med glittrande snö på grenarna el lite frost kanske.... ? :))

 
Ingegerd

Ingegerd

10 oktober 2010 21:15

Jättefin necessär! Hur maskinsyr Du med silvertråd? Går den igenom målen eller använder Du den som undertråd?

http://vitplister.blogg.se/?tmp=10204115

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 oktober 2010 16:04

Kära Stinalill!
Hoppas du mår lite bättre idag! Älvnessesären är superfin, tycker jag. Du så otroligt skicklig att matcha färger och sy vackra ting.
Nej du, jag längtar definitivt inte till vinter och snö, men när den dagen kommer är det ju bara att gilla läget. Inget vi kan göra åt, som du säger. Suck.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 oktober 2010 16:05

Glömde säga, att din presentationsbild är verkligt bra :D
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

15 oktober 2010 16:33

Så mycket fint du har sytt medan jag var frånvarande, trodde du hade lagt av med bloggen fnisss. Plötsligt så hoppar du fram som gubben i låddan. Nessesären är supersöt, trodde först det var en handväska, det hadde den varit passande som med en axelrem på.
Så fin topp du har satt in här, du kan om du vill :-)
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

10 januari 2011 19:35

Vilken trevlig blogg du har!
Vilken underbar nessesär du sytt!
Det är tur att det kommer possitiva dagar efter dom där negativa!
Titta gärna in på min blogg!
Ha det så gott!

http://www.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards