stinalill

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Antingen svart eller vitt....

Av Stina - 27 oktober 2010 14:49

Ja nog är det lite talande och typiskt mig - antingen svart eller vitt!! = Uställningen skiter jag i - dom kan minsann stå där med sin fräscha utställningsvägg - TOM!!    -- Eller så kan vi tillsammans försöka lösa det hela, så det blir möjligt med både foton, teckningar och textil på denna kommunala vägg.....


 

Dom här kuddarna kallar jag "Fyrvägskorsning" hi, hi   Och där står jag mitt i korsningen och måste välja vilken väg jag ska ta!!!


Igår kväll bestämde jag mig - så gott som - att det blir ingen utställning för min del. Var så besviken och såg ingen lösning alls. Kändes som att sticka hål (med en knappnål ;-) på en uppblåst ballong. Jag som var så taggad och förberedd på, att hänga upp mina alster på den där härliga utställningsväggen!! Lotta skulle hjälpa mig, eftersom jag inte orkar själv. Hon hade visat mig hur jag ska göra snygga lappar med ram på, där namnet på vad alstret heter + pris. Detta eftersom jag inte gillar de där listorna, som man ska kolla på, när man går runt på en utställning. Såg framför mig hur jag börjar med allt rött längst till vänster, för att sen övergå till blåa grejer o s v. På tvären med något ibland, men se till, att det blir balans - att det stämmer tillsammans....


Idag hade jag fått ett mail från Staffan - kulturchefen - före detta kollega till mig. En väldigt varm och go människa, som jag alltid har gillat. Och han ville, att vi skulle höras på telefon, för att lösa det här. "Det var ju meningen, att ni som ställer ut, skulle få det enklare".... Och eftersom jag litar på Staffan, så tror jag, att det kanske går att lösa på nå´t vis. HUR vet jag inte, men det tål att diskuteras i alla fall....


Så för närvarande har jag låtit den där Lillstina hålla inne med sin ilska och sina förbannelser. Den vuxna tant Blå har tagit herraväldet igen och inser, att man kan tro på, att andra människor faktiskt kan se lösningar, som jag inte ser..... Vuxenpoäng -eller??  


För den som inte känner mig, kan det kanske se ut, som om mitt liv hänger på denna utställning. Men det gör det så klart inte!! Jag gillar ju att sy - om nu nå´n skulle ha missat det! Och jag har väldigt ofta KUL, när jag syr! Det är spännande och intressant och ger mig en riktig kick, när det blir precis som jag ville. Vilket händer!! Och det som inte blev bra, ser jag som, att jag lärt mig nå´t. Jag har alltid gillat, att sätta samman färger och oxå att hitta lösningar på de "problem" som uppstår i syendet emellanåt.


Sen är det en annan sak, som jag gärna kan "erkänna" - jag VILL faktiskt sy-nas!! ;-) Jag blev nog chef av den anledningen bland annat + att jag ville kunna påverka. Och jag behöver så klart, som de allra flesta av oss, bekräftelse utifrån ibland. 


Nu måste jag allt se till, att få nå´t i magen...   

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 oktober 2010 16:23

Kan man inte göra lite större "anslagstavlor" klädda i något lämpligt material som man kan hänga upp. Sen hänger man alstrena på dom. Då kan man ju sätta dom exakt som man vill!?

http://dressyrnorden.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

30 oktober 2010 10:03

Allt går att lösa om viljan finns. Stora porösa skivor, typ frigolit kan sättas på väggen så förstörs inte väggen på bibblan. Klart ni duktiga och kreativa skall få visa era alster. Superfina kudder, älskar svart och vitt, dessa skulle passat fint i min röda skinnsoffa, oaooo !
Ha en fin dag och glöm inte vrida tillbaka klockan i kväll.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards