stinalill

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Stina - 1 maj 2010 16:35

Fy Fabian vad jobbigt det är att andas! Känns som om lungorna är för små - jag får inte tillräckligt med luft. Men jag får väl skylla mig själv. Det är nog för mycket fett där inne, så lungorna får nog inte plats ;(  Stoppar i mig allt fettbildande som finns .... Är det nå´n som har smakat GB:S nya glass "Magnum Gold" förresten - den har bara en liten bit kvar till himmelriket.....


Om jag nu ändå är igång med att gnälla, så kan jag lika bra fortsätta gnälla av mig. Känner mig deppig, Hittar inte riktigt meningen med livet.  Dag efter dag, vecka efter vecka försvinner bakom mig - till vilken nytta då..... Känns som om jag bara fördriver tiden - fram till avslutet, som kommer sen nå´n gång. Hoppas det går snabbt förresten - ingen långdragen pina..... Och framför allt, måtte jag inte bli en börda för omgivningen..... barn, barnbarn och vänner.....


Kanske är det så, att jag befinner mig mellan "projekten" - då brukar det ju kännas visset. Ända till jag har hittat nästa projekt och börjar spåna. Apropå spåna, så började mitt senaste projekt så här

    

Inte mycket för världen minsann - ska det där BLI nå´t??


Jo så här blev det så småningom

  

"Botten" i tavlan är ett lite randigt bomullstyg, som jag har knölat ner i ett blått färgbad. Sen har jag sytt på diverse skiftningar, fåglar och segelbåt. Ett ganska naivt motiv, men det jag sökte var de rätta färgnyanserna. För den skulle passa i min milda, blå hall. Sen målade jag ramen, som tidigare var träfärgad. Det blev lager på lager ända tills jag var nöjd med nyansen - blandade färger hej vilt.


Hallen ja - nu är den HELT avslutad. Fixar-Malte/Tom var hit och skruvade upp hyllan rakt. (Tyvärr blev den ju lite sned, när vicevärden tidigare skruvade upp den...) Telesladden är målad och uppsatt som den ska. Krokarna sitter där jag ville och ja - det projektet är slutfört! Till slut..... Och jag är så nöjd med hatthyllan - enkel och stilren! Tavlan ovanför kallar jag för "Mymlarna" - de är ett verk av min pappa. Den är gjord i mörkblå plast med silverfärgade mymlar från yttre rymden ;) Väggen ser nästan vit ut på fotot, men är milt gråblå i verkligheten.

  


Så väntar jag på den riktiga, VARMA våren. Den kom ju av sig lite. Jag såg i bloggen, att för ett år sen så här dax, var björkarna gröna, syrénen hade knoppar på gång och de var varmt ordentligt. Men nu är i alla fall all snö borta!! Och resten kommer väl..... Förresten för ett år sen idag, föddes lilla fölet Oki Doki i Bennarby.....


För att "skynda på" våren sydde jag några flygande, svarta fåglar, som kom upp på min balkongvägg. Det var lite trixande, för att få dom att sitta still på väggen. Jag har sytt fast blompinnar bakpå, för att hålla vingarna utbredda. Så har jag hängt dom med sytråd i de krokar som redan fanns där. Och näst fast dem lite med dubbelhäftande teip. Får väl de hur länge dom sitter kvar.....

 

Annsan ringde idag och frågade om jag skulle med på opera ikväll! Och det blir kanske ett lyft ur meningslösheten ..... Det är så´n där direktsändning från Metropolitan i vårt kulturhus Korpen. Det är gott med vänner, som drar lite i mig, så jag kommer ut lite bland folk.....


Så ska jag sist, men inte minst, TACKA alla er som har varit så snälla och skrivit kommentarer hos mig!! Stor kram till er!! Och till Lena vill jag bara säga, att visst syr jag emellanåt beställningar. Men utan tidspress och med önskemål typ "en duk ca 100 x 50 cm, som går i grönt". Jag måste ha lite "fria" händer liksom......  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards