stinalill

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Stina - 3 maj 2010 18:25

Jösses vad segt det var att komma in på Bloggplatsen idag då! Lika seg som jag.... Och igår var det värre ändå - då gick det bara inte att komma in. Men, men - alla har vi väl våra downperioder ;)


Lena, Lena - om du visste vad ofta jag tänker på dig!! Även om vi inte har samma sjukdom, så är flåset "ur funktion". Du har KOL och jag har hjärtsvikt.... Och precis som du skriver - så brukar jag säga med andra ord:  "man får väl göra det bästa av skiten".  


Och Lambergsfrua - jag är nog lite av den depressiva sorten - har ätit antidepressiva piller i flera år. Men inte är det våren som påverkar mig negativt! Tvärsom - är det nå´t roligt, så är det att våren är här. Även om jag tycker den är lite trög just nu i alla fall. Kanhända brås mitt upp- och nerhumör på min pappa - han var inte nå´n lustigkurre, om jag säger så. Eller är det konsnärssjälen som lever vidare mån tro....


TACK alla ni för era kommentarer - de värmer gott!! Och Anita - jag vet - med huvét - att jag är värdefull.... kanske... Men det KÄNNS inte så ibland..... Tack för att ni finns!!!


I förmiddax, när jag låg i min säng och tänkte slumra lite, så gick det bara inte. Jag fick inte nog med luft - fick flåsa xtra djupa andetag hela tiden. Då härsknade jag till och gick upp o ringde läkarstation. Och jag fick komma ner på en gång och fick Ola som läkare till på köpet. "Vi blir ju oroliga för vår Stina"... Och Ola klev sen in i rummet "Det var länge sen Madame Starstream" !! Ekg hade inte förändrats sen tidigare, syresättningen låg på 99 % !! och inte skvalpade det nå´t i lungorna!! Imorr´n när jag ändå skulle dit och ta PK-prov, ska dom ta lite andra prover oxå. Men jag är väl så frisk jag kan bli, antar jag.....

 


Igår var jag i alla fall ut i skogen en liten, liten sväng. Det här är alltså Scillan som blommar för fullt alldeles bredvid min parkeringsplats. Tog ett flertal andra foton, men det var hart när omöjligt, att få in dom i bloggen idag. Tog med några kvistar från äppelträdet här utanför. Väntar ivrigt på, att de ska slå ut med blommor och blad.... 

 

  

Mitt huvudsakliga mål var, att ta med mossa från skogen till mitt älvlandskap. Så på eftermidda´n "lekte" jag lite på balkongen, när solen sken så skönt en stund.

     




Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards