stinalill

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Stina - 1 juli 2010 18:47

Igår kollade jag igenom älvorna på www.jnblommor.com och satt och önskade..... Det finns så många - så vackra..... Så tog jag tjuren vid hornen och skickade ett mail med beställning - på tre... njaa det blev fyra atycken.... Och det dröjde inte lång stund förrän dom ringde upp. Dom hade nyss fått in en ny sändning, men det var en av de fyra, som inte fanns. Så då valde jag en ersättare.


Och i förmiddax kom en lapp från posten, att jag kunde hämta mina älvor redan!! Kändes som rena julafton!! Dom är egentligen väldigt dyra dom här älvorna. Men jag åker ju inte på nå´n "semester" - så jag tyckte, att jag kunde unna mig....


Och visst är dom fina??

  


Vackerälvan sänder en blick till en beundrare....

   


....som bara kan sucka "Ååå så vacker du är" .....

  

.... och här kommer en hoppetossa springande - elle ska hon till att lyfta och flyga iväg.....??

  

Så var det lillflickan som nyfiket smyger omkring och gör inte mycket väsen av sig......


                


             

Klicka på bilderna, om du vill se dem större......


Så idag har tanten lekt och haft roligt!! Har oxå varit en kort tur ut i skogen och snott lite mossa. Och så har jag fräschat till lite i mitt älvlandskap med en del ny mossa och möblat om lite. Kanske snart behöver bygga ut.....


Var oxå iväg och köpte lite nya växter - det stod ju en kruka och gapade tom på balkongen.... ;) Men det är ett jäddra vattnande!! Älvlandskapets mossa behöver ju oxå vattnas - i princip varje dag. Fast det gör jag så gärna - jag njuter varje dag av min balkong.... både av växter och älvor. Men nog är det tur, att jag inte har nå´n trädgård!! Det skulle vara övermäktigt för mig i dagens läge.


   

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards