stinalill

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Stina - 14 juli 2010 21:21

Ännu en ljuvlig dag i solens sken vid "min" klippa! Tror inte jag kan få nog av sommardagar! Och idag var jag alldeles ensam! Skönt! När Gunilla och jag var där i lördax kom en hel släktklan ner med småbarn, vuxna barn och mor- och farföräldrar. Livat värre..... Fastän vi hade våra bilar parkerade uppe vid vägen....


Men allemansrätten gäller förstås, så dom fick härja fritt. Men Gunilla blev förb...ad efter en gliring från en av tanterna, så hon tog sitt pick och pack och åkte hem. Hon hade ju sin hund, Missy, med sig och det var ju inte lätt, att ha henne kopplad och skällande. Hjälper ju inte, att hon är världens snällaste hund..... Jag stoppade sen lurarna i öronen och lyssnade på bok, blundade o lådsades, att jag var ensam....


Klicka på bilderna, om du vill se dem större.

      


   

Jag ställde in kameran på macro och knäppte denna bild på ett flygplans avgaser - ni vet den där vita "randen", som blir bakefter ett flygplan. Säkert mycket miljöovänliga avgaser....


Igår när jag åkte hem från Köping, sjönk temperaturen med 7 grader på 10 minuter!! Från 30 plus till 23 plus. Sen kom åskovädret och - till sist - regnet.  Det regnade inte måttligt - men inte sä länge. Jorden behöver säkert mycket, mycket mer. Jag stod på balkongen en stund och tog in regnet med både syn, hörsel och lukt. Det luktar såå gott med sommarregn....


Igår kväll hade Telia behagat fixa min telefon oxå! Blev så glad, när jag hörde tut i luren. Har varit utan telefon sen i torsdax. Och jag känner mig otroligt avskärmad från yttervärlden utan telefon. Även om jag har mobilen till nöds förstås. Men med den sitter jag ju inte och babblar bort tiden med nå´n kompis precis.


I söndax kände jag mig inte alls bra. Hade väldigt svårt att andas, fast jag inte gjorde nå´nting.  Sittlåg i sängen och slötittade på TV och tänkte att det går väl över... Men icke sa Nicke. Tänkte att det blir en natt utan att sova. Till slut ringde jag 1177 och frågade om jag kunde göra något själv. Men sjuksköterskan rådde mig att beställa en taxi o åka ner till akuten i Köping. Jag visste ju, att jag behövde en spruta Furix intravenöst. Men alla prover måste tas först, innan jag fick den. Och dom stack både här och där och fick väl till slut sina prover. Och jag fick min spruta, kissade en mindre flod och åkte hem. Dom var väldigt gulliga och snälla, men det blev inte så mycket sova den natten i alla fall. Tur att sängen alltid står redo antingen det är natt eller dag....


I förmiddax avbeställde jag oxå tiden jag fick till Fagersta hos Dr L. Och avböjde samtidigt fler besök dit. Såå jäkla kul är det inte att springa hos doktorer - nu känns det övernog ändå....

  

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards