stinalill

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Stina - 19 juli 2010 21:07

Vacker som en nyponros?? Näe den tiden är förbi... men nyponrosor är fortfarande vackra! De här växer på innergården där jag bor. Det är alltid så prydligt och välordnat på gården.

 


 


Och mumlorna flyger stressat omkring för att få i sig middan, innan nå´n annan hinner före....


   


Det här är vad jag tidigare trodde var ett pilträd. Men inte - det är en hängbjörk. Eller rättare sagt två. Inunder där är det en jättemysig "koja" där jag absolut skulle leka, om jag vore barn. Men jag får "leka" med min gula Pippi-bil istället, som står på sin p-plats nästan utanför porten....


Men igår morse var det inte såå prydligt i min trappuppgång. Någon hade under natten tagit en keramikkruka, som stod snyggt med blommor  i utanför, och vräkt den igenom glaset i dörren till porten!! Så kl 9.30 ringde farbror polisen på min dörr och ville veta, om jag hade sett eller hört nå´nting.  Jag blev väldigt förvånad, både av polisen och av att det hade förekommit nå´t så "brutalt" i min trappuppgång!! Och sett eller hört nå´t hade jag inte. Men glas var det i hela tamburen och en fönsterruta i trappuppgången var oxå kraschad. Men lite glad blev jag ändå, att polisen verkligen tar sig an så´n "vardagsbrottslighet" - ibland. 


På kvällen sen kom en av skvallerkärringarna och ringde på hos mig. Då kunde hon väl inte bärga sig längre, utan ville höra senaste nytt från mig. Men jag visste ju ingenting och jag kunde meddela, att det skulle förvåna mig mycket, om N:s grabb var orsak till händelsen. Men hon "visste" och "trodde".....  Usch för så´na tanter! Turligt nog behöver jag inte annat än heja på henne, när jag möter henne ute.


Dagen idag har jag ägnat mig åt, att göra - ingenting! Det kan vara nog så jobbigt ;) Hade tänkt mig, att åka ner till sjön idag. Men det var BARA 19 grader ute !!, dessutom rätt mycket moln och blåste rätt friskt. Så jag hoppade det. Igår hade jag städdag - det var faktiskt nödvändigt. Jag tycker inte om att ha ostädat hos mig - såå skönt när det var klart!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards