stinalill

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Stina - 3 juli 2010 21:12

Jösses vicka fantastiska sommardagar!!! 30 plus i skuggan idag! Känns som om man vore utrikes långt iväg och så är man hemma i lilla Skinnsberg!! Jag NJUUUTER av dessa härliga sommardagar!! Tänk om man kunde fylla en burk med sommar och ta fram, när vintern är som värst.... När man måste skotta bort snön från bilen och skrapa is med frysstela fingrar.....


Igår var det upptaget vid klippan, så det blev ett annat badställe - Kärrgeten. Annsan gjorde mig sällskap större delen av dagen. Där är oftast andra människor oxå, bl a fiskare. Så alldeles ensam om härligheten är man då inte. Men å andra sidan finns där en skön liten sandstrand, där man kan ta sig ut i lite avkylande vatten. Det blev en himla massa foton - jag kan ju inte låta bli, att dokumentera allt vackert jag ser...


Den här vägen går till tjärnen som heter Kärrgeten... Klicka på bilderna, om du vill se dem större....

       


       Och visst är det vackert!!!

På det vänstra fotot här ovan ser man lite av den lilla sandstranden. där jag stegade ut så småningom och tog årets premiärdopp!! Det sista fotot har jag gått in på macro för att få med pippin på stenen.....


Och när man ser sig omkring, så är t o m rötterna spännande och vackra!!

       


På väg hem sen, kunde jag inte låta bli att stanna och fota lite mer vackerheter!!

    

Nog är väl dessa små blommor helt fulländade i minsta detalj.....


         

Rallarrosorna eller Mjölkörten har börjat blomma och lyser upp med sin färg lång väg. Och går man närmare och kollar på varje enskild liten blomma, så ser dom ut som färggranna små fjärilar!! 


Igår kväll ringde Gunilla och önskade mitt sällskap vid klippan idag. Och det var jag ju helt klart med på. Hon var först på plats och "tjingade" stället. Sen kom jag flåsande nå´n timme efter henne. Lite jobbigt är det med stigen ner från bilen till sjön. Och tyvärr rena helvetesstigen, när jag då dagen är slut sen ska ta mig till bilen....


Men det är ljuvligt, att ligga där i solen och steka!! Sen i plurret emellanåt för avkylning. Och nu har jag fått in "tekniken" för att ta mig upp säkert oxå :) Tidigare var jag lite byxis, för att jag inte skulle kunna ta mig upp själv. Men det har i alla fall givit lite resultat med mina benövningar morgon och kväll. Jag har lite styrka i höderbenet nu. Jag kan t o m gå "normalt" både uppför och nerför en trapp numera oxå!! 


Gunilla hade så klart sin vovve med sig - Missy. Hon är en vägkorsning mellan golden retriver och nå´n sorts "kamphund" - så snäll, så snäll. Och hon älskar att bada! Hon kan gång på gång på gång "be" sin matte att kasta ut en pipande, illblå liten flodhästleksak i vattnet. Sen simmar hon gladeligen iväg ut och hämtar den. Det påminner starkt om små barns upprepningslekar - så´na som kan driva föräldrar till vansinne ;) 

     


Så hittade Gunilla en "hög" med små, små grodbebisar i en liten klippskreva. En bröt sig ur sin syskonskara och blev fångad på foto av tanten. Söt den oxå - på sitt sätt....

     


Så ska jag kort berätta om mina kallelser till läkare. Tidigare var jag ju på besök hos Dr L  i Fagersta och jag skulle bli kallad för återbesök om några månader. Men först fick jag per brev en kallelse till Dr Ola här i Skinnsberg till den 7 juli. Sen fick jag oxå kallelsen till återbesöket hos Dr L i Fagersta till den 30 juli. Efter det fick jag en muntlig kallelse på mobilen till Köping till den 13 juli!!


Nog kan man väl fundera - har jag blivit sä jäkla populär, så dom "slåss" om att få mig som "kund"?? Jag har funderat fram och tillbaka - vem eller vilka ska jag avbeställa? Men nej - jag tänker inte avbeställa nå´n!! Jag ska lydigt och snällt komma till var och en. Jag har ju av erfarenhet väldigt svårt att lita på läkare. Den enda jag litar på är Dr Ola. Så nu kan jag då få chansen, att höra tre olika läkare vad dom tycker om mitt "fall"!! Sen kan jag ju bara hoppas, att dom har ungefär liknande åsikter i alla fall....


Jag återkommerenligt enligt önskemål en annan dag med foton på hela min balkong Slut för idag och tack för idag....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards