stinalill

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Sjukt folk och folk som är sjuka

Av Stina - 9 december 2009 17:41

Igår var jag iväg till Västerås och "jul" handlade. Och visst är det roligt, att komma ut ur boet en stund. Men jäklar anåda vad trött jag blev!! Tänkte, när jag släpade mig till bilen, att detta var nog sista gången jag for iväg på shopping.... Kände mig gråtfärdig och alldeles förbi. Och jag som älskar, att strosa runt i affärer.... Det blir till att gå ner sådär 20 kilo - så kanske jag kan höja orken lite. Efter jul - då jäddrar blir det smalmat och inget annat!! Pressa mig gärna lite grand - eller mycket för den delen!!!


TACK så mycket för kommentarer Skomakar-Lisa, Ruth, Lena, Annsan och Irja, som är nytillkommen i samlingen - välkommen!


Idag vill jag presentera lilla nöjda Tomte-Lasse, som står och myser och är så tillfreds med livet!! Han är nog oxå nöjd med sin insats i julbestyren. Kanhända har han oxå klarat av sina julklappsbestyr - så nu ska han bara njuta av julblommor och pepparkakor....

 


Jag hade tänkt att göra så mycket idag, men av det blev det intet. Eftersom jag bara inte orkade handla fil och frukt igår, så fick jag se till, att göra undan det idag. Sen har det varit sängen som gällt. Lite trist, men det är då tur, att jag har en så skön säng!!! Och tur att jag slipper ligga i en säng på sjukan! Nu var det faktiskt ett helt år sen jag låg på en sal på lasarettet!! Inte illa pinkat för att vara jag!!


Tänk att det till slut gick in i politikernas skallar, att det finns människor som faktiskt ÄR sjuka!! Men det tog tid....  Det som förvånar mig däremot är, att dom inte tänker i arbetsgivarbanor - så moderater dom är. Jag menar, vilken arbetsgivare kan och vill ta ansvaret att anställa en människa, som har varit (och är) sjuk en längre tid?? Idag när man MÅSTE kunna jobba i en takt, som inte ger utrymme för minsta svaghet. Då man måste vara effektiv och på topp hela tiden....


Sen fundrar jag på hur riksdagsmän/kvinnor hanterar sina sjukdomar. Även om dom är moderater, så får man väl anta, att dom åker på en liten förkylning med feber emellanåt i alla fall. Eller??? Sjukskriver dom sig då och får ut 80 % av högsta dagsersättningen från F-kassan?? (Vilket inkomstbortfall!!) Eller har dom egna sjukregler?? Eller gör dom som Göran Persson, när han opererades i höften - "arbetar" från sjuksängen...?? Undrar förresten hur det gick med "arbetet", när han var nedsövd....;) Han kanske hade komptid medan han sov.....


Jaa de är olika på folk och folk.....

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 december 2009 22:27

Förstår att du känner dig helt urlakad efter din julshoppingtur. Man kan bli trött för mindre. Bilkörning, mycket trafik, söka P-plats och sen trängas med en massa människor.

Din lilla Lasse-Nisse är jättesöt. Han piggar upp!
Ja du, när hljdarna blir sjuka tror jag inte att de sjukskriver sig. De tar ut kompledigt och förlorar alltså inte ett öre. Morr!
Varmaste kramar!

http://httplambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2009 02:13

Stackars dig som blev så trött...det är för jäkligt att du inte "riktigt hänger med", för att strosa runt i affärer och ibland köpa lite här och lite där eller bara titta...för det är verkligen en "lisa" för själen.
Politiker är jag så luttrad över att jag har bestämt mig för att de inte längre ska få mitt engagemang, utan har frankt konstaterat för länge sedan att deras göranden och låtande får stå för dem...de flesta bara försöker lurar oss iaf. De måtte to att vi är dumma som försöker inbillar oss att de känner med sjuka eller fatiga...de har inte aaaning enligt mig! Jag "tyar" inte lyssna eller läsa om dem =D
Var rädd om dig och ha det gott!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 december 2009 02:18

Ursäkta, nu slarvade jag iväg kommentaren utan att kolla och såg att det blev ett par bokstäver extra på ett par ställen och att det fattades en på ett annat.
Jag hatar att slarva och ändå gör jag det...kanske bäst att inta sängläge...klockan är ju faktiskt 02:15.
Godnatt kära Stina!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

10 december 2009 12:48

När man opererar höften blir man inte nedsövd, utan får ryggmärgsbedövning. Så allas vår Göran kanske hade sin bärbara dator med sig till op bordet ;-)

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

10 december 2009 13:00

Ja men visst är det skillnad på folk och folk. Jag har skrivit om detta i dagen blogg. Bara lite för jag blir så upprörd så orden stockar sig.

Tomte Lasse är förtjusande. Helt underbart att se alla dina tomtar och de talar ju till en med sitt kroppsspråk.
Ha det gott min vän !!!
Storkramen i gråvädret !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards