stinalill

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Nu jäddrar anåda!!

Av Stina - 27 december 2009 19:39

En lugn dag. Flera timmar i sängen. Kollade på TV på ett program hur djur räddat livet på människor. Visst är djur fantastiska - många gånger klokare än man tror. Ett tag fundrade jag på att skaffa katt. Jag är ju mer och mer hemmavid och det kunde ju vara mysigt, att ha nå´t mjukt att klappa på ;) Det som håller mig tillbaka är lukten..... En kattlåda luktar och det finns ingen värre lukt än kattpiss.... Sen är ju en kattunge lite svårhanterlig oxå - klättrar i blomkrukor och så.... Och ska man ha en innekatt, måste den vara en innekatt från början. Annars blir det synd om den.....


TACK Therese för din kommentar! Hoppas att även din jul gått bra!!


Struttat runt och vattnat lite blommor - dom dricker mycket nu, när elementen är så varma. Så har jag bytt en trasig glödlampa i en av julstjärnorna, möblat om lite bland tavlorna och försökt att lägga min beställning på Canvastavlorna. Men det bara strular - får lov att ringa dom imorr´n....

  

En vacker Amaryllis från Bergefurs köksfönster.....


Jo så vägde jag mig imorse!!   Så nu jäddrar anåda ska här tappas kilon! Idag vägde jag altså xx,x kg = 0. Och varje måndag framöver ska jag här på bloggen redovisa hur många minuskilo det blir vecka efter vecka. Är ni med??? Har du lust och vilja att hjälpa mig med peppning, stöttning och pinsamma (för mig) frågor, om jag inte redovisar nå´n måndag??? Det gäller bokstavligen livet!! Mitt hjärta orkar inte alla överviktskilon. Man ska ju faktiskt äta för att leva, inte leva för att äta.... Och jag vore mycket tacksam för era applåder eller bua-rop!!!

Denna vecka har jag nedtrappningsvecka. D v s INGET godis, glass eller fikabröd. Sen gäller ViktVäktarnas program (som jag har på CD). Mer offentligt än så här - kan jag inte göra mitt beslut..... 

 
 
Lena

Lena

27 december 2009 21:28

Kära Stina(lill)!
Vad vill du bli kallad Stina el Stinalill??? Tala och jag lyder =D

Har läst om din fina jul och de fina klapparna...tänk...hästar !!! Fina bilder både ute och inne bjöd du också på, alltid roligt att se, och pepparkakshuset är ju hur fint som helst =D

Klart jag ställer upp som viktpolis...måste ju tro dig, men på din bild ser det inte ut att vara nödvändigt, du ser så fin ut på din profilbild tycker jag.

Varma söndagskramar till dig från mig!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
 Ruth

Ruth

27 december 2009 23:46

Vi är många som har syndat med mat och godis några dagar, säkert så har det lagt sig lite både här och var omkring kroppen. Skönt att inte ha någon våg här, den smällen får jag ta när jag kommer hem. Skall läsa ditt förra inlägg i morgon, nu går ögonen i kors. Lovar att peppa dig när det är dags för ditt hårda program.
Godnattkramen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

28 december 2009 09:33

Vet du Stinalill ... Jag stöttar dig i allt, självklart. Hur många pinnar ska du ner??? Jag behöver ju också .... och kommer att stötta dig och hejja på. Inte bua !!! Det skulle aldrig falla mig in. man måste få stå stilla ett tag eller krypa tillbaka .... Det är slutresultatet som gäller inte krokarna på vägen dit.
Jag krympte lite, lite medan jag var dålig och tänker försöka peka neråt också. Tillsammans går det bättre men Skomakar Lisa väger sig aldrig. Slutade för många år sen och skulle aldrig stå ut med en hånflinande rak visare som skyddar sig bakom ett "plastglas". Nää, jag känner på linningen när det pekar neråt eller uppåt.
Ha en bra dag utan godsaker. Vi är många som stöttar dig !!!
Kram på dig !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therese

28 december 2009 20:35

Jag om någon vet vad viktig det där offentliggörandet av sådana beslut betyder för realiserandet.

Stor kram och vi ska nog hålla ögonen på dig! ;)
Var inte för hård mot dig bara. Har jag lyckats så kan du!


Kram kram

 
Ingen bild

Therese

28 december 2009 20:39

några ord på vägen bara (trots att du har betydligt mer erfaranhet av detta än vad jag har) vad som hjälpte mig var just avsaknaden av vägning. vägde mig för första gången nu fem månader efter beslutet.
för mig hade det blivit en stress och besvikelse att vara avhängig av kilo-resultat. att känna skillnaden i orken och i kläderna, betydde mycket istället. att det sedan var -20kg blev mer en bonus och en fortsatt sporre. nästa vägning om fem månader igen kanske!

hursomhelst tror vi på dig! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards