stinalill

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Ännu ett år till historien

Av Stina - 31 december 2009 20:08

 Så var det då helt plötsligt nyårsafton!! Jag har varit - och är - helt uppslukad av att sy för närvarande. Det sista jag tänker på, när jag lägger mig och det första jag tänker på, när jag vaknar, är tavlan jag håller på med. Den blir väldigt annorlunda, kan jag säga. Och naturligtvis blir den inte riktigt, som jag tänkt mig.... Men det är väldigt roligt att sy den och hitta problemlösningar varefter!! Tyvärr tar det såå lång tid, att sy maskinbroderi på frihand.....


  Stort TACK för trevliga och stöttande kommentarer från Ruth, Johanna, Skomakar-Lisa, Lena och en ny stjärna på himlen - Caroline!! Denna vecka håller jag på med "nedtrappning" - d v s jag äter inget godis, glass eller kaffebröd. Men på måndag börjar jag på "allvar" med min viktnedgång. Det känns himla bra, att ha er alla bakom ryggen!! Varje måndag blir det rapportering. Jag måste ha press på mig.....


Blev bjuden på middag till Annsan ikväll. Men efter en hel del funderande, tackade jag faktiskt nej. Bara en titt på termometern och en blick genom fönstret på Pippi, gör ju att man bara inte vill öppna ytterdörren :( Bilkräket ser ut som rena frösaboxen. Igår ringde jag faktiskt till kommunen och hörde mig för, om dom kan fixa elstolpen åt mig, så det fungerar att sätta på kupévärmaren och motorvärmaren. Tydligen kom denna elstolpe till, för att en tidigare hyresgäst behövde "bostadsanpassning". Så kommunen skulle skicka mig en blankett för ansökan. Jag borde ju ha tänkt på det tidigare..... 


Jag ska avsluta årets bloggande med att peta in foton på några små julklappar, som jag sydde till mina barnbarn före jul. De är smånessesärer eller om man så vill - sminkväskor. Och de små lapparna ÄR små - ungefär 2,5 cm!! Inuti är det fullt med små fack för olika pryttler. Ett riktigt pillande att få ihop det - men roligt! 

 

Så står då ännu ett nytt år oanvänt framför oss. Och vad ska vi fylla det med??? En riktigt varm sommar önskar jag mig! Och så önskar jag att få slippa sjukan även detta år!! Gå ner några kilon i vikt förstås, så hjärtat mitt orkar arbeta bättre.  Ja naturligtvis vill jag att mina barn och barnbarn ska ha det bra och att de får vara friska. Och mina vänner likaså - inbegripet även er bloggvänner!! Så kan man ju önska sig, att världen ska bli lite bättre för alla människor, som har det svårt med krig och svält..... 


Oj då, det var inte måttligt vad tanten sitter här och önskar sig!! Och julafton som redan har kommit och gått!! "Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket". Men, men - jag är nog fatalist - det går som det går och blir som det blir. Kanske kan vi påverka en aning med ett leende och ett vänligt ord till en medmänniska.....


GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ER ALLA!!  

 
 
Ingen bild

Ankie med familj

1 januari 2010 03:18

Nu är jag först med att önska dig ett Gott Nytt År här på bloggen! Vi har firat med goa vänner och jag har precis varit ner till Björklinge och hämtat yngsta sonen från hans firande med kompisar. Dax för sängen. Kramar

 
Lena

Lena

1 januari 2010 12:57

Brukar vara inne och läsa din blogg ibland och vill nu önska dej ett riktigt bra NYTT ÅR ! Hoppas att du får må bra och får mycke sytid.
Många kramar / Lena

http://lenastyglappar.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 januari 2010 19:56

Men så fina små neccessärer du har sytt, Stinalill! Dina barnbarn blev nog jätteglada.
Önskar dig allt gott för det nya året!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Ingen bild

Therese

2 januari 2010 00:29

tack för de fina julklapparna kära du.

jag hoppas att 2010 ska vara gott mot dig.

kramar

 
 Ruth

Ruth

2 januari 2010 09:29

Jaaa du Stina gumman, nog skall vi se till att det blir ett fint år 2010 med glädje och friskhet både i kropp och knopp. För stora önskningar är nog ingen idé, är så nöjder med det lilla i livet. Så söta små nessesärer, vilket pillerjobb. Har du sytt glasögonfodraler ? litet och knåpigt men gulligt.
Hoppas din bantning ger resultat så du blir fin i din bikini när sommaren kommer, hur många kilo minus siktar du på ? Själv så skulle jag behöva gå ner 10 kg, men orkar jag ????
Hoppas du får vara frisk och pigg under det nya året.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

2 januari 2010 14:01

Önskar dig ett riktigt gott nytt 2010! Vi får hoppas detta år har mycket gott med sig i bagaget!

Måste bara säga att nessesärerna var underbart söta! Liksom allt annat du sytt som ligger på din blogg... Du har verkligen talang för att sy, minst sagt.

Själv älskar jag allt med lappteknik, har försökt själv att sy en del men får inte till det speciellt bra. Men hoppas på att lära mig bättre, öva ger färdighet säger man...
Ska iaf köpa mig en "skärbräda och kniv" i stället för att sitta och klippa tygerna, tror det gör mycket för sömmarna när det blir rakare och snyggare.

Ha nu ett riktigt gott år!
Mvh Caroline

http://www.lanjelin.se/wordpress

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

2 januari 2010 16:22

Jag har nog samma önskningar som du nu när vi skall fylla ett nytt år med det ena och det andra. Önska kan ju inte vara fel. Man måste tro på framtiden för att nå dit, heter det. Glöm inte det !!!

Hoppas att hektona rasar ... du vet ju att jag håller tummarna lära Stinalill. När slutet av detta nya år kommer så heter du nog bara Lill. Vänta får du se !!!
Kramar om dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

2 januari 2010 18:12

Hej Stina och god fortsättning på året !!!

Som alltid när du visar dina alster så ser jag med beundran i blicken på resultatet...som nu senast med de härliga små necessärerna/sminkväskorna...fina som bara den alltså !!!

Är sååå nyfiken på den tavla du nu komponerar och ser fram emot att få se den med spänning.

1000 varma kramar till dig vännen.


http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

4 januari 2010 19:48

God Fortsättning! Även jag önskar mig en bra hälsa så jag kan vara aktiv detta år. Duktigt av Dig att nu börja en ny mathållning så Du går ned i vikt! Ett problem jag inte har, men ju mindre man rör sig ju mindre ska en ju äta.
Fantastiskt fina sminkväskor Du sytt! Planerar du att göra en egen hemsida i år?

http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=04192630

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards