stinalill

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Sinnesrobönen

Av Stina - 21 juli 2010 21:22

  


Sinnesrobönen


Ge mig sinnesro

 

att acceptera

 

det jag inte kan förändra,

 

mod

 

att ändra det jag kan

 

och förstånd

 

att inse skillnaden

 

      

Med daglig träning kanske jag klarar det så småningom......   

 
 
Ruth

Ruth

23 juli 2010 09:19

Kloka ord att ta till mig, skall tänka på dina rader.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 juli 2010 14:58

Det är så kloka ord, men ack så svåra att leva upp till. Lite av tulipanaros...
Mina varmaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

30 juli 2010 17:48

Tur att du inte gjorde dig värre illa när du for iväg. Du får ta det försiktigt min vän.
Nog krävs det mycket för att man ska kunna acceptera när krafterna inte räcker till och kroppen har blivit en del som man inte är riktigt sams med. Men jag tackar för en fin bön som även jag behöver.
Får jag fråga när du fyller år? Kanske i dag.
När det nu än är vill jag skicka en fin ros i mina tankar till dig och en grattiskram.
Love.

 
Anita

Anita

2 augusti 2010 14:21

Grattis säger även jag !!! när det än är och TACK FÖR ATT DU FINNS !!! Jag läser dina rader ska du veta och tar till mig av många visdomsord som du förmedlar. Lägger en ros här som du får sätta i vatten när du hittar den.
Stor kram från mig som nyss uppdaterat min blogg !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards