stinalill

Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

VILL göra!!

Av Stina - 2 juni 2008 18:29

Å jag skulle vilja byta kropp med nå´n.... Det är så jobbigt att släpa runt på den här - den vill inte alls det jag vill. Nu skulle Anita säga: "tacka din kropp isället - så mycket som du har misshandlat den och den går att använda ännu".... Ja jag kan ju göra en del ännu - får inte glömma det....

Igår till Åsby - flås o flämt. Men mysigt ändå - fika vid en sjö, när vi åkte dit. Och det blev som vanligt - lite mer blommor än j tänkt mig. I år kör jag bara med gult o blått. Ska bli skoj att se hur det blir, när de har växt till sig lite. Tack Annsan för skjuds o intiativ!!

Idag har jag varit på en fantastisk utställning vid Galleri Astley!! En kvinna som hade sytt tavlor i frihandsbroderi. Och vilka tavlor!!! Jag släpade runt med en stol o satte mig både här o där o bara beundrade!! Och fotade!! Visste inte om j fick, men gjorde det ändå. STORA tavlor hade hon sytt med olika skuggningar och lavar hade hon sytt i parti o minut! Där ligger j verkligen i lä. Men hon hade sytt i 25 år - hon har ju hunnit träna en del.... Hon fotade innan o hade som förebild, när hon sydde. Jag köpte fem kort, men tyvärr vet j inte om j tappat dom - min förbaskade vänsterhand, som inte kan hålla i saker.... Men j ska försöka lägga in foton j tog. Ett kort föreställde ett ansikte på en nyfödd baby - andra hälften på kortet var på en död gammal kvinna - så otroligt skickligt gjort! Och sytt med alla skuggor och rynkor.

Tyvärr så blev det en glass idag igen. Det får banne mig inte bli nå´n vana. Men imorse hade j i alla fall gått ner 5 hg sen igår. Hoppas, hoppas att det är vätska. Fast j känner mig svälld idag oxå..... Och egentligen borde det väl oxå synas på vågen, att j blir av med lite fett, när j nu äte så pass lite...? Men vad är vad?? På onsdag till sviktsjuksköterskan - hoppas hon kan leda mig.... Annars är j så trött så trött. Försöker lägga mig en stund då och då, men j VILL göra saker. Känns så taskigt att säga ifrån till Ankie, när hon ville att j skulle komma till pojkarnas avslutning. Hon har ju jämt göra nu med nya jobbet - vilka dagar hon får inkl resa!! Och en morsa som inte orkar. Men jag vågar inte.... Sen fyller Ida Pidan år - hur ska det gå?? Tänk om dom kunde komma hit istället.... men då ska jag ju fixa med käk..... Ja  ja tiden får utvisa - en dag i taget.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards