stinalill

Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Stina - 4 juni 2008 18:05

Till Köping idag o sviktsjuksköterskan. Trodde nästan det var nå´t "fel" idag - har mått så himla BRA!!! Inget flås - kunde stå stilla o prata med folk utan att börja se mig omkring efter nå´t o sitta på.  Och blodtrycket låg helt okej 115 / 75. Och över 100 när jag stod upp oxå. Pulsen mella 70 - 90. Acceptabelt. Tänk om det kunde vara så här alla dagar!! Vet inte om det beror på att j tog  xtra vattendrivande fredag, lördag o söndag. Hur som helst - idag är livet jäkligt härligt!!

Njöt av resan ner till Köping o hem igen. Dels är vägen så himla rolig att köra - vägen "rör" sig i sidled och jag har väl kurvorna i ryggmärgen sen j bodde i Sundänge. Dels är det så himla vackert!! Ibland är fält alldeles gula av smörblommor - lupinerna blommar så fint med alla sin skiftningar - undra hur många olika gröna nyanser det finns? Det är som att åka i en oändlig konstutställning!!

Jag har försökt att ta in ett foto jag tog vid Galleri Astley - en "installation" av en hand i vattnet (Hedströmmen) som pekar mot galleriet! Lite chockartat att se den och rätt häftigt - sätter igång många tankar om högre makter och sådär. En hand är egentligen väldigt "talande". Händer ÄR över huvud taget väldigt mycket - tänk vad mycket våra händer uträttar - av både gott och ont - under ett liv....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards