stinalill

Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Stina - 14 juni 2008 21:12

Äntligen kom jag över tröskeln, tog fram tyger o satte igång!! Kul, Kul!! Så idag har jag sytt ena sidan till den blivande väskan - se bild... Den blir ca 28 x  22 cm stor. Naturligtvis blev den inte som jag hade tänkt - det blir det ju ytterst sällan. Men jag är ju ingen Malin Lager, så jag får väl vara nöjd ändå. Ska bli spännande att se, när den blir klar, hur den blir - det lär väl ta sin lilla tid. Hade tänkt att gå ner på körstämman på Herrgårdsängen, men jag hade "inte tid" - d v s jag hade full sysselsättning vid symaskinen.....

Jag har svårt att slita mig från symaskinen, när jag är igång, men nu har jag bestämt mig för att inte "jobba" mer idag. Den andra delen av väskan ligger på bordet o väntar på mig att bli sydd. Men det är en dag imorrn oxå.... Och hela nästa vecka - även om den blir lite sönderhackad av PK-prov o bilen till verkstad för oljebyte på tisdag. Undrar om jag klarar att gå från bilverkstan o hem.... Det borde gå - även om dom nog kan skjudsa mig hem. Jag får ju lov att prova....

Tänk att alla mina fem barnbarn hade skolavslutning i onsdags!! Maja slutade ettan, Pontus slutade åttan och Ida, Johanna o Dennis slutade ettan i gymnasiet!! Och jag var inte på nå´n avslutning! Men jag hoppas föräldrarna klarar av det..... Fast det var väl bara Maja som hade föräldranärvaro kan jag tro. För dom övriga betackar väl sig för sådana "barnsligheter"...... Ja sen är det ju Nathalie förstås - mitt bonus barnbarn - men till henne är det lite väl långt att åka. Men jag tänker ju på henne oxå... Tänk vad rik jag är - tre fina barn, fem + ett barnbarn, två svärsöner o en svärdotter!! Måtte det gå dem väl i livet..... önskar jad dem alla..... D v s att dom klarar att hantera alla svårigheter utan att hamna för långt ner i  "diket"......

Nu ska jag gå igenom mina läggrutiner och inte horisontalläge....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards