stinalill

Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Stina - 29 juni 2008 20:10

Ja så var då äntligen väskan klar!! Det tog sin tid och det var lite knöligt att få till det där axelbandet "möter" väskan. Men det gick till slut. Och jag är väl skapligt nöjd med den. Det är ytterst sällsynt att jag är HELT nöjd med något jag har sytt. Men jag är ju ändå ingen Malin Lager!! Sen får jag väl se om jag trivs i den.

Så har jag städningen kvar!! Jag kan ju inte sy utan att slänga avklippta trådar och tygavfall på golvet. Så det ser ut som ett bombnedslag i köket nu!! Så behöver jag oxå göra ren maskinen och olja den, innan det är klart för nästa idé att ta form. Men, men - det får nog bli en liten paus där emellan. Men jag har ju min lilla lista....

Tänk vilken tur att jag har mitt syende!! Vad skulle jag annars göra hela dagarna? Ligga i sängen o kolla på TV? Då "dör" man ju inombords. Det är så kul att få utlopp för fantasi och problemlösning! Och det är så skönt att jag har kunnat träna bort den västa stressen. Nu KAN jag ju faktiskt lägga ifrån mig för att äta och sova! Det kunde jag ju inte förut - då kunde jag sitta och sy till både 2 och 3 på natten! För det måste bli klart - NU!! Sen har jag ju oxå tränat bort den värsta "duktigheten" - måste inte vara bäst - jag klarar mig med att vara nästbäst - ha, ha!! Har väl lärt mig att jag duger som jag är - bara genom att vara - faktiskt! Tidigare måste jag kompensera med att vara duktig - eftersom jag var en så dålig människa.....

Ja du Ida - nog vore det kul om DU kunde skriva min bok!! Många har under årens lopp sagt åt mig, att de tycker, att jag skulle skriva en bok om mitt liv. Men jag tror att jag är lite för "insyltad" - skulle inte kunna se händelser i mitt liv "utifrån" och göra en god berättelse av det. Men det skulle du kunna!! Jag har underlaget - har skrivit ner fakta. Det kan du få ta del av vid tillfälle om du vill?  Så skulle jag ju kunna komplettera..... Ännu ett projekt för dig??

Tack för idag - slut för idag! (Så svslutade man alltid skoldagen, när jag var liten.)



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards