stinalill

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Stina - 2 juni 2008 20:04

Jag hittade korten och jag hittade hennes hemsida - www.malinlager.se. Om du går in o tittar - betänk att ALLT är sytt på en vanlig symaskin! Sytt i små, små kringelikrokar med olika tunna tyger och olika färger på tråden!! Helt suveränt!! Om j hade så där 50 000 över så skulle j garanterat köpa en tavla av henne.... 

Jag får så´n lust att sy. Bara den här värmeböljan har gått över ska j allt sätta igång. Imorrn får j nog lov att ta mig ner till sjön - det går inte an att sitta inne i den här värmen o solskenet..... Skulle inte bli alltför överraskad om dom suger in mig på sjukan på onsdag o ger mig Furix intravenöst igen......

Av Stina - 2 juni 2008 18:29

Å jag skulle vilja byta kropp med nå´n.... Det är så jobbigt att släpa runt på den här - den vill inte alls det jag vill. Nu skulle Anita säga: "tacka din kropp isället - så mycket som du har misshandlat den och den går att använda ännu".... Ja jag kan ju göra en del ännu - får inte glömma det....

Igår till Åsby - flås o flämt. Men mysigt ändå - fika vid en sjö, när vi åkte dit. Och det blev som vanligt - lite mer blommor än j tänkt mig. I år kör jag bara med gult o blått. Ska bli skoj att se hur det blir, när de har växt till sig lite. Tack Annsan för skjuds o intiativ!!

Idag har jag varit på en fantastisk utställning vid Galleri Astley!! En kvinna som hade sytt tavlor i frihandsbroderi. Och vilka tavlor!!! Jag släpade runt med en stol o satte mig både här o där o bara beundrade!! Och fotade!! Visste inte om j fick, men gjorde det ändå. STORA tavlor hade hon sytt med olika skuggningar och lavar hade hon sytt i parti o minut! Där ligger j verkligen i lä. Men hon hade sytt i 25 år - hon har ju hunnit träna en del.... Hon fotade innan o hade som förebild, när hon sydde. Jag köpte fem kort, men tyvärr vet j inte om j tappat dom - min förbaskade vänsterhand, som inte kan hålla i saker.... Men j ska försöka lägga in foton j tog. Ett kort föreställde ett ansikte på en nyfödd baby - andra hälften på kortet var på en död gammal kvinna - så otroligt skickligt gjort! Och sytt med alla skuggor och rynkor.

Tyvärr så blev det en glass idag igen. Det får banne mig inte bli nå´n vana. Men imorse hade j i alla fall gått ner 5 hg sen igår. Hoppas, hoppas att det är vätska. Fast j känner mig svälld idag oxå..... Och egentligen borde det väl oxå synas på vågen, att j blir av med lite fett, när j nu äte så pass lite...? Men vad är vad?? På onsdag till sviktsjuksköterskan - hoppas hon kan leda mig.... Annars är j så trött så trött. Försöker lägga mig en stund då och då, men j VILL göra saker. Känns så taskigt att säga ifrån till Ankie, när hon ville att j skulle komma till pojkarnas avslutning. Hon har ju jämt göra nu med nya jobbet - vilka dagar hon får inkl resa!! Och en morsa som inte orkar. Men jag vågar inte.... Sen fyller Ida Pidan år - hur ska det gå?? Tänk om dom kunde komma hit istället.... men då ska jag ju fixa med käk..... Ja  ja tiden får utvisa - en dag i taget.....


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards