stinalill

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Stina - 17 juni 2008 20:58

Har gått med en svag ångest hela dan. Kommer från en dröm inatt. Jag var med Lennarth uppe i Malgovik o jag ville se huset där vi bodde, när jag var liten, från insidan. Det bodde några där, som egentligen inte hade tillåtelse att bo där. L var stressad o stressade på mig. Huset var omgjort - dom hade tagit bort allt som var speciellt med huset, det var fult. Jag kunde se var öppna spisen  var o valvet mot trappen upp. -- Natten före drömde jag om M - en f d kollega. Också ångestdröm. Men det var mer förståeligt, eftersom jag inte visste, om hon skulle vara med, när vi firade Annicas 50-årsdag igår kväll. Ändå KÄNDE jag mig inte orolig för att träffa henne. Men jag blev rätt ställd, när j upptäckte henne. Glömde bort att hälsa runt på alla. Så det finns ff lite "under ytan". Sen kände j mig barnslig och ohyfsad, som inte kan uppföra mig som en vuxen människa o prata lite "ytsnack" även med henne - hon har ju inte pest.... snarare jag som är förpestad.... 

SÅÅ kul att träffa alla!! Och jag kände mig hedrad över att få "vara med" ännu en gång!! "Mina" härliga Solrosen - o Björktrastentjejer!! Var på en restaurang mitt ute i buschen o åt jättegod mat - inga restriktioner för min del den kvällen. Så kul att kunna skratta med alla o känna värmen! Jag satte mig t o m på "chefsplatsen" vid ena kortänden på bordet  o vågade säga det oxå!! Det är till att ta för sig numera...!! Och Annica blev 50 - hur nu det gick till...... iklädd pajasdräkt o en "söt" liten hatt o röd näsa!!

Idag lämnade jag bilen på service här i Skbg. Struntade i Arver o deras mobilitetsgaranti. Jag gick hem efter att ha lämnat bilen!! Det blev en hel del pauser för att "andas ifatt" - men jag kom hem iaf!! Sen ringde j och bad att dom skulle hämta mig, när bilen var klar. Kostnad för oljebyte o service - 715 kronor!! Hos Arver skulle det ha kostat 2 200!! Och då hade jag fått tillbringa en hel dag i Västerås oxå. Dessutom tror jag att TM Bil o Motor gör ett minst lika bra jobb.

I söndax sydde jag den andra sidan på den blivande väskan. Det är konstigt hur det växer fram utan att j har bestämt innan hur det ska bli. Blev faktiskt lite förvånad när det blev en kvinna/tjej i vitt på den!! Idag sydde jag lite handsöm, som kom till. Så nu ligger väsksidorna här på köksbordet o bara väntar på att få bli en väska....

Men imorrn får jag besök av Eva från Kungsör, så då blir det inget syende! Hon var barnvakt o "lektant" till flckorna, när dom var små o vi bodde i Kungsör. Har träffat henne på Medicinmottagn i Köping, där hon jobbar som sjuksköteska. Och vi kom att tala med varandra o det visade sig, att hon oxå syr en del. Så nu ska vi byta erfarenheter med varandra och kolla på kort från det förgågna! Kul, kul!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards