stinalill

Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Stina - 6 oktober 2008 16:44

Här är Seger utanför sin lilla stuga - det kommer att bli jättemysigt!!

Av Stina - 6 oktober 2008 15:58

Kom hem igår eftermiddag - trött? Javisst.... men jag har en skön säng.... Det är inte illa att sova hos Ankie heller - där får jag ett eget krypin i ett gästrum, som dom har byggt i en del av garaget. Skönt att sova där - lite svalare än i stora huset.


Vill börja med att tacka för alla kommentarer! Jag uppskattar verkligen responsen!


I Glädjen är det som vanligt rätt full fart. Grabbarna rör sig med kompisar hit och kompisar dit. Och det finns alltid några projekt på gång. Just nu håller dom på att bygga om hönshuset till daghem åt voffsen. Hönsen och kaninen har fått flytta. Och dom har skurat rent, (blä!) byggt upp en mellanvägg och gjort ett ordentligt isolerat golv och ytterväggar. Dubbla fönsterglas ska in och gipsplattorna på väggarna ska målas + värmeelement för kalla dagar. Blir så fint, så fint. Och en stor utegård får han oxå. Där kan ha kul med sin sällskapsdam - oxå en Howavart.


Ja nog är det fart på mina barn och barnbarn!! Måste säga att jag är stolt över dom - dom har verkligen artat sig väl! Och dom har så fina och trevliga partners allihop! Ankie trivs med sitt nya jobb - det var väl för väl, att hon slapp sitta och resa till Stockholm varje dag! Och hennes sambo kör eget nu - "Glas och Garden". Och det verkar gå bra och han tycker det känns skönt, att rå sig själv.


Ett tag tänkte jag, att jag skulle ha åkt direkt till Bennarby efter Glädjen. Men - jag hade ju PK-provet idag. Och när jag åkte hem, kände jag, att jag behöver faktiskt en paus emellan. Får se om det kan bli till nästa helg..... Det var jättelänge sen jag var där och jag längtar efter dom.... Johanna är så gullig och omtänksam - hon ringer lite då och då och berättar vad som händer i Bennarby. Ida följer jag lite på hennes blogg liksom Erik.


PK idag som sagt. Så bad jag Lotta ta ett blodtryck oxå. Doktorn i Köping sist tyckte ju att jag skulle göra det lite då och då. Och det låg fortfarande ganska lågt 110 genom 65. Men det är ju inte så där riktigt lågt, som det har varit förut. Promenerade till Läkarstation idag - och det gick bra. Även om jag fick stanna och flåsa lite på väg hem. Det tar sig sa mordbrännar´n..... Men igår när jag var in på Coop Forum i Västerås igår gick det inte lika bra. Fast jag tog mig ändå till bilen. Det är lite upp och ner....


Fortfarande funderar jag på, att försöka ta mig till nå´t varmare land en vecka eller två. Det skulle vara verkligt skönt, när novemberrusket sätter in. Fast det vore ju roligare, att ha nå´n med sig. Men, men dom flesta har ju sina partners och jobbar gör oxå de flesta. Så kostar det ju en del..... Tiden får visa.....



Av Stina - 6 oktober 2008 15:55

En vacker krukväxt, som Ankie fick till sin födelsedag av sin svärmor och svärfar!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards