stinalill

Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Stina - 9 oktober 2008 21:54

Precis när jag skickat iväg förra inlägget, ringde Ann-Louise. Flickorna hade önskemål om att mormor kommer på lördag eftermiddag. Ann-Louise och Erik åker till Bratislava imorr´n på avkopplings-mini-semester. Och imorr´n skulle några klasskompisar följa flickorna hem. Men sen ville dom tydligen, att jag skulle komma - så dom inte behöver sova ensamma..... Och det är ju kul, att dom vill ha dit mig!!


Det här fotot på deras hus är nog ungefär ett år gammalt - dom hade inte flyttat in ännu. Nu ser det nog lite mer färdigt ut. Det är ett jättejobb dom har gjort. Dom rev ner allt i princip utom väggarna och murstocken. Sen byggde dom ut åt vänster på huset, så dom fick plats med badrum, toa, tvätt, tork, garderober och dylikt. Så höjde dom taket - nya takstolar, tak och flera rum. Ja jösses - men fint är det nu minsann!!


Så nu vet ni - på lördag åker jag iväg och kommer hem kanske på tisdag eller nå´t. Utifall jag inte hinner skriva nå´t imorr´n....

Av Stina - 9 oktober 2008 21:08

Ska väl ta och skriva några rader - fast jag är mitt uppe i mitt syende. Något säger mig, att det är dax att ta kväller.... Jag har nu kortat ärmarna på Heffas jacka. Så har jag sytt sittdynan till fåtöljen färdig. Och är ganska snart färdig med ryggdynan oxå. Men den får bli klar imorr´n. Dagens arbete får avslutas nu - även om jag helst skulle velat göra färdigt nu.


Tänk Lotta - inte har jag vetat varför Heffa heter Heffa!! Ovanligt namn - javisst. Men Heffa och Herbert har ju "alltid" hetat som dom gör!! :) Roligt att se din mamma "ta för sig" av ledigheten!! Och inte vara alltför orolig för Herbert på avlastningen.


Igår och idag har jag oxå lyssnat på en bok - "Mannen under trappan". Den var inte dålig, men ingen 10-poängare heller. Imorr´n ska jag ner på bibblan och låna fler. Tyvärr finns det ju inte så stort urval på biblioteket i Skbg. I och för sig, så brukar dom alltid få fram ljudböcker, om man vet vad man vill ha. Några tips??

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards