stinalill

Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Stina - 10 oktober 2008 21:19

Ännu en dag har gått, som man kan lägga till dåtid. Jag blir ofta så inspirerad att skriva om händelser ur mitt liv i "forn"-tid, när jag läser andra bloggares livstycken. Dels att ta del av själva berättelsen, men oxå känna igen tidsandan. Men man måste vara på humör, för att börja gräva i minnesbanken.....


Idag har jag sytt färdigt för den här gången. Städat undan och snyggat till. Får väl se vad som känns mest akut, när jag kommer hem från Bennarby. Ett tag funderade jag på, att ta med mig symaskinen. Men jag kom fram till, att det skulle bli så mycket packning - symaskin, tyger, skärmatta, skärlinjal, skärkniv, sax, tråd m m. Det räcker så bra med den packning jag måste ha med mig. Får nog hitta på annat att göra, när jag är borta. Att vattna blommor hör till rutinen, när jag åker till döttrarna. Blommorna har inte högsta prioritet i de hemmen.... Däremot hos Preben är det sällsynt, att växterna är törstiga - han har nå´n sorts rutin på vattnandet.


Idag har jag setat flera timmar och tittat på foton på intenet. Bl a www.fotosidan.se.  Jösses vad många vackra, roliga och konstiga foton det finns!! Naturen är fantastisk - det finns sååå mycket vackert att avbilda!! Jag har svårt att förstå de som inte brukar fota, när dom reser t ex : "Jag upplever istället för att hålla på och titta genom kameran". Men när man har bilderna med sig hem, kan man ju njuta och minnas gång på gång. Tycker jag.....


Släpper in en vacker lilja, som jag fotade hos Annsan förra sommaren.....


Snart sovdax igen.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards