stinalill

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Stina - 7 oktober 2008 21:45

Det här är Kevin - min äldsta dotters hund (med familj förstås!) Kevin är gammal - fråga mig inte hur gammal - det vet jag inte. Men det känns som om han "alltid" har funnits. Kevin är vän med hela världen - utom med katter kanske.....  Han är en "vägkorsning" - en mycket lyckad sådan!

Av Stina - 7 oktober 2008 20:52

Varit till Västerås tillsammans med Heffa idag. Det var trevligt att ha sällskap. Och jag tycker hon är så gladlynt och trevlig. Väldigt lik sin dotter Lotta, som oxå är min vän. Ingenting är omöjligt för nå´n av dem.... Och Heffa bjöd på en god China buffé och vi hann med att fika oxå :) Men efter hemkomst så fick det bli sängen i några timmar...


Vi hittade tyg på Nisses till en fåtölj hemma hos Heffa. Så vi kom fram till, att det ska bli ett vändbart "fodral" till ryggstöd och sittdyna. Det blir nog bra, när det blir klart. Sen gjorde jag ett riktigt fynd : en duvblå vinterjacka med huva för 195 kronor!!! Precis min färg och sån´t där mjukt tyg som nästan ser ut som mocka. Nu var den i och för sig nästan en halvmeter för lång - närmare kappa än jacka. Men det är ju snart gjort att sy av, så den blir lagom lång. Ser fram emot, när jag kan använda den!


Tack för kommentarer!!

Ida: Tänk vad vis du ska bli, när tanden kommit fram ordentligt ;) Borsta på med tandborsten bara - det onda går över så småningom. Sorry Ida - varken Schweiz eller Irland hör till de länder jag längtar till. Australien - ja - men just nu är det alldeles för långt.... Men det vore JÄTTEroligt att resa tillsammans med dig!!


Ankie: Gulle dig - men jag vet, att det gäller att utnyttja tiden på helgerna till allt det där som man bara inte hinner i veckan. Jag är glad att få vara med och se hur väl ni går ihop Stefan och du och dina fina killar! Och Segers dagis blir jättefint!! Precis som "mitt" lilla krypin blev!!


Johanna: Ringde faktiskt pappa på kvällen. Än får det inte hända Kevin nå´t - han har ju "alltid" funnits..... (Kevin är Idas och Johannas hund - om nå´n undrar - en gammal och ack så snäll vovve!!)


Synne: Nej det är inte min hund - det är min yngsta dotters hund - Seger heter han. Javisst är han ståtlig! Jag skulle inte klara att ha hund.....


Ruth: Nej den hunden är så ompysslad och är verkligen en flockmedlem i familjen. Ankie håller oxå på att träna dressyr med honom och han tar ut husse och matte på lååånga promenader varje dag.


Imorgon är det tvättstugedax. Och så ska jag koka mig en god soppa oxå, tänkte jag. Med få kalorier.... Får väl se om jag sätter igång med lite syende - ev sy av min nya jacka. Ev fålla upp ärmarna på en annan jacka. Ev börja med Heffas fåtöljkuddar.... Sen - så småningom har jag en duk "i huvét" som jag vill prova att sy. Och en handväska - och en gardin - och tallriksunderlägg - och en tavla..... Så är det dax att klippa håret och färga det igen. Ja inte har jag sysselsättningsbrist precis.....


I fredax fick jag oxå en kallelse till sjukan i Västerås för att sätta på mig en bärbar "registreringsenhet"!! Den 20 oktober är det dax för den resan. Jag ska sen vara hemma med den på och göra "vanliga" saker. EKG i hemmiljö... Men dom var snabba med den kallelsen!






Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards