stinalill

Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Stina - 1 juli 2008 20:14

Egentligen begriper jag inte hur man kan göra så lite under en heldag. Solen sken imorse - tänkte att jag skulle sitta på balkongen ett tag och lapa sol. Men när jag hade ätit min frukost - var solen i moln..... Vattnade blommor, la patiense och var så där gräsligt dötrött. Var bara tvungen att lägga mig. Lotta ringde och skulle inte komma hit - som vi hade bestämt - för hon var så in i bomben trött.... Och Anita ringde och sa, att hon hade legat o sovit ett par timmar idag! Det måste ju vara nå´t med vädret?? Åska i luften?? 

Imorr´n åker jag ner till Lotta istället. Önskar jag vore en liten mus, som kunde följa med till Taiwan - hon åker iväg natten mot torsdag. Ska bli spännande att höra "recentionerna" sen - plus att se korten.

Undrar hur min son har det.... Det är inte så ofta vi snackar numera - men när jag inte hör nå´t, så är väl allt bra antar jag. Han var med sin Therese på "Piece and Love" festival i Borlänge i helgen. Tycker det är lite tungt att veta, att mina barn är mer eller mindre tvugna att köra stenhårt, för att få livet att gå ihop. Och f o m idag blir man fattigare ändå om man blir sjuk. Moderaterna kallar det för "rehabilitering"!! Det skulle vara intressant att se sjuktalen för riksdagsmän och ministrar! Dom är säkert aldrig sjukskrivna, för då skulle dom bara få 75% av maxbeloppet i sjukförsäkringen. Men sjuka kan dom nog vara ändå......

Undrar om det finns nå´n mer än jag i min ålder som bloggar?? Det vore trevligt att läsa någons som har "varit med" ett tag.... Jag kollade en gång på hur gamla dom var, som hade skrivit på Blogga gratis. Dom var födda  på slutet av 80-talet och därikring. Idag har jag varit in på Toms hemsida igen - Photocenter.se. Vilka bilder!! Han har oxå länkar till alla möjliga fantastiska foton!! Men man kan väl anta, att åtminstone en del av dom - är "modifierade" efteråt. Ja det finns mycket att göra. Jag skulle nog planera en del kort bättre. Solnedgångar t ex. Eller molnformationer ihop med vatten. Undrar hur många foton det tas per dag i Sverige?? Det har nog blivit åtskilliga fler sen digitalkameran kom i alla fall.

Tänk att jag saknar havet så mycket efter sen jag var o hälsade på Therese förra sommaren!! Det var härligt att gå utefter stranden, titta upp o knäppa ett kort och leta snäckor o stenar. Det var nästan som nå´n sorts meditation. Avslappnande, rofyllt och jag kunde utestänga allt runt omkring mig. Synd att jag inte vågar resa iväg som förut..... Men jag har ju bilderna kvar - både på foton och i huvét.

Dax för fika.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards