stinalill

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Stina - 26 juli 2008 20:43

Hemma igen vid 22-tiden igår kväll. Tänkte att jag åker hem på kvällen så behöver inte en hel soldag gå till ingen "nytta". Och det var nog tur, att jag inte väntade längre. För mina blommor på balkongen slokade betänkligt trots att dom var "laddade" med vatten i petflaskor upp och ner i alla krukor. Men dom tog sig igen efter att ha fått en ordentlig drink på kvällen.

Och i Glädjen var det full fart! Dennis´ farfar o farmor var där o grattade honom, när jag kom. (Jättegod tårta!!) Så bjöd Stefan oss på restaurang - han hade gjort ett jobb åt restaurangägaren och "familjen" fick äta gratis. Ankie, Stefan, Jennifer, Dennis, Pontus och lilla jag. Fantastiskt god mat - jag åt fläskfilé m bearniesesås o nå´n sorts kaka med ost i - alldeles väääldigt proppmätt.... Tack igen Stefan!!

Torsdag morron blev Dennis firad av mamma Ankie, Pontus o mormor. Till födelsedagsmiddag blev det fläskfilé, bearniesås o potatis!! Sen på kvällen kom pappa, farbror o faster! (Jättegod tårta!!) På lördag morron var det min tur att bli firad med sång o paket ute i min "lillstuga"!! Jättemysig liten "stuga" i en del av garaget med egen ingång! Så kom Ann-Louise, Ida o Johanna o firade Dennis, innan han åkte iväg till stan. Så blev jag firad av dom oxå, innan vi åkte iväg allihop till sjön o grillade hamburgare och åt (vaniljvisp, bär o maränger till efterrätt!!) Sen njöt vi i sommarsolen och badade allihop!! - utom Ida - hon är en RIKTIG badkruka.... Vi andra var bara lite sega att komma i - utom Ankie som dök på huvudet i som en tonåring....

Ja två intensiva dagar - och igår var jag riktigt bra från ryggvärken - glömde t o m att ta värktabletter. Men igår kväll o idag var det tillbaka. En konstig värk - dels i ryggen och sen liksom mensvärk.... Men det kanske är som Ankie sa - nå´n muskelsträckning.....

Igår kväll, när jag kom hem hängde en blombukett på dörrhantaget!! Preben och Therese hade skickat o gratulerat!! Och Annasan, Lotta och Solveig gratulerade mig med meddelanden i mobilen! Så nog blev jag väldigt mycket firad!! Och det känns så himla bra, att få så mycket värme o tankar från alla!!  TACK allihopa!! From the bottom of my heart!!

Känner mig oxå så stolt över mina fina barn och barnbarn!! Tänk att dom blev så bra - så vackra både inuti och utanpå!! Jag är sällsynt RIK!!!

Idag hade jag väldigt svårt att komma igång. Somnade gång på gång, när jag läste tidningen i sängen och gick inte upp förrän vid 12!! Som den värsta tonåring!! Vägde mig i vanlig ordning på "morron". Jag hade gått upp ett kilo på två och ett halvt dygn!!! Xtra Furix idag - sen är det absolut slutglassat och sluttårtat. Dax för skärpning!! Så småningom gjorde jag iordning matsäck och kom iväg till sjön vid 3-tiden. Har badat tre gånger idag - utan tvekan slängde jag mig i vattnet! Tror det var ännu varmare i vattnet idag - än det var igår! Så ljuvligt!! Och så en bok i öronen - Karin Fosssum. Åkte inte hemåt förrän vid 8-tiden! Det enda som är smolk i bägaren är min onda rygg. Men det går väl över det oxå så småningom....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards