stinalill

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Stina - 12 juli 2008 19:53

Av Stina - 12 juli 2008 19:22

Anita ringde i förmiddax o frågade om jag var sugen på att åka på en quiltlutställning i Ängelsberg!! Självklart!! Jag hade själv skrivit upp att utställningen var mellan den 12 - 20 juli. Men det var ju jättebra att komma dit på själva vernissagen! Då "sömmerskorna" själva var där. Det fanns många härliga alster!! Och så kul, att kunna tala med den som hade sytt - jag kunde fråga - "hur gjorde du det där". Jag fotade en del och fick oxå en hel del nya ideér. Flera "upptäckte" oxå min väska.... som jag fick mycket beröm för..... Ja jag behöver en kick i baken emellanåt, för att komma iväg på intressanta saker. En dag ska jag nog ta o åka till Virsbos konsthall. Ävenså mattutställningen på Slottet i Västerås en dag. Det finns så mycket vackert att titta på - det gäller bara att komma iväg..... Så var det ju naturligtvis trevligt att umgås en stund med "min" Anita. Hon köpte en liten väska till sitt lilla brosbarnbarn Ellen - till julklapp!! Efter utställningen var vi till Englaro och drack te o smörgås, innan vi åkte hem.

Den här somaren har jag bestämt mig för, att äta jordgubbar så snart jag kommer åt. Ska inte bry mig om dom är dyra - jag ska unna mig verkligen! Istället för godis - det är ju inga points i gubbarna. Och det är så vansinnigt gott!! Och dessutom nyttigt - kan det bli bättre!!? Mycket järn i dom bl a. Vore ju rätt bra om jag kunde få ett ännu högre Hb - då borde jag ju kunna syresätta mig bättre - antar jag..... Och C-mitavinerna sitter ju inte ivägen - så kroppen klarar att hålla ifrån sig förkylningar.

Idag är livet härligt!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards