stinalill

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Stina - 3 november 2009 04:42

Fy 17 för sömnlösa nätter!! Jag önskar att jag vore den sorten, som bara lägger mig ner och sover, när jag är trött. Och jag försöker verkligen göra "rätt", när det är sovdax. Ha fasta rutiner, mörkt och tyst. Men ibland hjälper ingenting - det går bara inte att stänga av hjärnan. Det är inte så, att jag ligger och grubblar. Nejdå - tankarna bara flyger omkring som fjärilar i skallen.


Ja när jag ändå är igång - denna förbannade hosta!! :( Plus att det inte går att ligga på vänster sida, för det onda revbenet. Det kanske ändå inte är sååå konstigt, att det blir en sömnlös natt emellanåt.... Och jag kan ju faktiskt lägga mig och ta en slummer, när som helst, när sömnen behagar falla på.....


Såg ett program på Kunskapskanalen om forskning på våra sömnbehov. Och där menade dom, att många inte alls behöver 8 timmars sömn. Så var det några, som skulle försöka vara vakna flera dygn i sträck. Två dygn klarade den otränade, medan en annan klarade dygn efter dygn efter dygn. Men jag undrar jag, om han inte "gick" på nå´t.... Det är ju himla dumt att jag, som är så beroende av min sömn, ändå inte KAN sova ibland. Men jag vet, att det är fler i släkten, som har samma problem - eller hur Ida? Å andra sidan har min yngsta dotter ovanligt lätt för att somna. Är hon trött, kan hon somna sittande. Inte bra vid bilkörning.... När hon var liten, kunde hon faktiskt GÅ och sova, om man höll henne i handen..... Så skönt det vore!!


Idag (igår!) blev jag av vice värden erbjuden, att få en parkeringsplats nästan precis utanför porten!! Det var verkligen generöst och omtänksamt! Naturligtvis blev jag jätteglad! Han skulle bara flytta på ett cykelställ, som står där nu. Om jag vill, kan jag oxå ta hit en elektriker, som kopplar in el till en stolpe, som finns där. Fast det får jag så klart betala själv. Men jag tror väl inte, att jag ska behöva motorvärmare och kupévärmare numera. Jag ska ju inte iväg till nå´t jobb på morrón och passa nå´n tid....


Nu ska jag ta mig en kopp te och sen se om hjärnan vill stänga hårddisken en stund....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards