stinalill

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Stina - 9 november 2009 19:02

Ja då har jag plockat undan tygerna för ett tag igen då. Och att fota denna tavla var banne mig inte lätt. Så här blev den MED blixt :

  

Och jag TROR, att den är mest lik verkligheten. Utan blixt blev den så här :

 

Det är alltså ingen sista aprilbrasa jag hade tänkt mig ;) Utan höstfärger i skogen med en bäck rinnande framför den. Sen tyckte jag det skulle "hända" nå´t i tavlan. Så då parkerade jag en tjej i blå klänning på den stora stenen, när hon plaskade med fötterna i bäcken. Sen fick jag för mig, att det skulle vara ett litet troll med, som stod bakom stenen och tjuvkikade på människobarnet..... Tavlan är  ca 33 X 43 cm stor.


Och som sagt, nöjd är jag inte.... Känner mig lite som Preben, då han skulle börja rita, när han var liten. Han ritade och suddade, ritade och suddade. För det blev ju inte som han hade tänkt sig. Han hade ju sina äldre systrars fina teckningar, som sin inre förebild.... Och jag har min egen inre bild framför mig, när jag syr. Och den är för det mesta mycket vackrare i huvét, än när den kommer ut genom händerna.... Men, men - på´t igen.... En vacker dag blir det nog precis som jag vill....


Tror det är fler med mig, som ligger lite lågt med bloggandet. De känns som en stor gråhet, har sänkt sig över världen. Inte BARA över mig.Egentligen skulle jag behöva klippa och färga håret, men jag känner ingen lust till det. Men å andra sidan kan man ju inte känna lust till allt, som man ska göra. Så de är väl bara att sätta igång....


20 år sen idag, sen Berlin-muren föll!! Samma år som mitt första barnbarn föddes! Tänk vad människor riskerade, för att fly till väst innan dess!! Och ett tag var det nog som bäddat för tredje världskriget. När stridsvagnarna stod på rad, redo att börja skjuta på varann. Men i grevens tid lyckades Kennedy avstyra det hela. Och vilken lycka, när folk kunde gå över gränsen och de östtyska soldaterna inte sköt längre! Och muren kunde rivas!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards