stinalill

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Stina - 1 november 2009 18:03

En intensiv dag blev det igår! Ankie och Stefan kom i sin arbetsmundering och körde igång med att först få bort den gamla äckliga plastmattan i hallen. Och det var ju helt klart inte det lättaste! Dom drog och slet och skrapade - tog t o m stämjärn och hammare till hjälp för att få bort eländet. Och jag stod bredvid och önskade, att jag kunde vara till nå´n hjälp. Det var nog den jobbigaste biten i detta projekt. Mattan var ju limmad överallt, utom i mitten.


  

Så här såg golvet ut, efter att gamla matten tagits bort - bara betongen.


  

Delar av den äckliga plastmattan förpassad till soppåsar.


Vad roligt när det var dax, att få dit de första bitarna av de nya klickgplvet!! "Ljus ek" kallas det för - det ser ut som det är vitlaserat. Men vilket jobb det var - det oxå! Många mått och ursågningar. De är ju inte mindre än fem dörrar i hallen. Och diverse andra vinklar och vrår.

  

Det var faktiskt givande, att sitta bredvid och lyssna på dotera och svärsonen! Vilket samarbete!! De bollade ideér emellan sig, om hur dom skulle lösa olika detaljer. Ingen irritation alls. Ingen som tyckte sig kunna bättre än den andre. Ett givande och tagande hela tiden. Ett generöst samförstånd. Båda på samma villkor. Stefan har ju jobbat många år som glasmästare och har nu ett eget företag, där han använder sig av sin allmänna händighet i olika uppdrag. Och Ankie har ju tidigare jobbat som arbetsledare på byggen. Och är nu landskapsarkitekt. Så kunnande har dom båda två.

 

Här har dom kommit till slutet av hallen och lägger i de sista måttanpassade "plankorna". Och Seger ligger för tillfället snällt och väntar på att matte och husse ska bli klara. 


Jag fick oxå förklaringen på, varför det var så svårt för mig, att klämma ut silikonet!! Man skulle ju stoppa in tuben med silikon i en annan "klämgrej". Så att man med hjälp av den använde sig av hävert liksom. Och Stefan fixade ju silikonfogningen hur lätt och snyggt som helst! Och jag blev verkligen nöjd med mitt nya golv! Dom gjorde allt så noggrant och snyggt! Jag har inte velat lägga på min hallmatta ännu - vill kolla in golvet ordentligt..... Stort TACK till er Ankie och Stefan!!


Så kom dom oxå med en idé, att jag skulle lämna både dörrar och garderobsdörrar till en lackeringsverkstad. Istället för att stå och fippla och måla allt själv. Jag ska i alla fall höra mig för, om jag kan hitta nå´n så´n firma i närheten. Och vad det i så fall skulle kosta.


Rethostan håller sig fortfarande vi liv. Helst ska jag sitta still och hålla tyst.... Men idag ringde en vän och jag kom på mig själv med, att jag inte hostade! Jag blev väl så paff, när hon berättade, att hon ska bli farmor!! Så himla kul, att få sitt första barnbarn!! Verkligen ett stort GRATTIS till den blivande farmor´n!! Och naurligtvis till de blivande föräldrarna!!


Några biverkningar efter flunsasprutan har jag inte känt av. Lite öm i den överarm, där dom satte sprutan. Men annars ingenting. Så ge er nu iväg och ta sprutan tanter! De är mycket, mycket värre att få flunsan!! Mitt stackars revben känns däremot fortfarande, varje gång jag hostar. Månne man ska reklamera till Adam, att han gav mig ett svagt revben..... ;) idag har jag oxå legat i sängen och faktiskt sovit lite oxå på da´n. Efterverkningar från igår kanske - jobbigt att se de två golvläggarna jobba ;)

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards