stinalill

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Stina - 13 november 2009 18:16

Tog mig iväg ut idag och uträttade en del ärenden. Uschanimej så kallt det var!! Som alltid tar jag ju min lilla Pippi-bil, eftersom jag inte orkar gå så långt. Var till återvinningen med tidningar och övrig pappersåtervinning. Sen parkerade jag vid biblioteket helt prydligt. Tills jag kom på, att jag skulle ju inte alls till bibblan!! Jag var ju på väg till Apoteket!! Ibland fungerar inte hårddisken minsann! Men det är tydligen vanligt förekommande vid min ålder - har jag förstått det som..... Det gör ju i och för sig inte saken bättre.... Vem vet vart jag skulle kunna hamna, om inte tankeverksamheten är påslagen.... 


Idag blir det en riktig höstbild. Ett fröhus av något slag - från vilken växt har jag ingen aning om. Den är i alla fall inte från en maskros! Men jag tyckte den såg kul ut!!

  

När jag var yngre och lite vitalare, kunde jag gå ut på hösten och plocka frökapslar från alla möjliga växter. Sen stoppade jag in stjälkarna i en potatis, så frökapslarna stod ut runt om i en stor boll. Knöt en tråd runt potatisen och hängde upp dekorationen i fönstret. Så småningom torkade potatisen och blev mindre.


Ja inte händer det särskilt mycket i min lilla avskiljda del av världen. Lyssnar på nyheterna emellanåt, men deppig kan man ju bli för mindre. Planerar för julklappar i huvét - men vad det blir, är inte klart på något sätt. Annsan kom inom här i början på veckan. Roligt att träffas efter min tid i "karantän" ;) Nu studsade hon runt på krycka - ont i knä´t. Och sjukskriven några veckor. Hoppas hon hinner bli bra, tills när Försäkringskassan anser, att hon är bra. Att jobba med småbarn är inget latmansgöra precis.


Annars är livet rätt trevligt nu ett tag faktiskt!! Om jag inte tänker på mina kroniskt kalla fötter förstås ;) Men ett dopp i badkaret i hett vatten, värmer ett tag i alla fall. Sen får vetekudden ta vid. Ruth - du får läsa mitt svar på kommentarerna från mitt förra inlägg.....


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards