stinalill

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Stina - 5 november 2009 16:57

Det finns dom som utropar "Ååå vad härligt!!" och "Så skönt, nu blir det lite ljusare!" Och det får dom så gärna tycka, om dom vill. Men JAG tycker det är gräsligt, hemskt, fasansfullt!! Skrapa is från bilrutor, klä på sig en massa kläder och frysa ändå - och det är så där 5 - 6 månader tills man kan börja leva igen! Låter jag pessimistisk?  Ja då får jag väl vara det då. För jag kan inte för mitt liv övertala mig till, att "det är härligt!!" Men - jag kan inte göra nå´t åt det - så det är väl bara att kapitulera och acceptera.....

 

Så här ser det ut från mitt köksfönster idag..... :( 


I alla fall har jag satt igång att sy lite igen. En idé jag fick den där sömnlösa natten. Och detta är början:

  

En massa små lappar i genomskinliga tyger i olika färger! Det verkar ju inte riktigt klokt och det kanske det inte är heller..... Framtiden får visa, vad det kan bli ave´t. Tycker själv att det ska bli lite spännande att se.... Återkommer.... Alla dom här tygerna - organza - köpte jag, när jag var i Cambodja. Billigt utav 17!! En meter av de flesta färger - 25 meter!! Plus en hel del råsiden. Jag fick lov att köpa en xtra väska, så jag fick med allt hem!! DET var en riktig godisaffär det :)


Sjukrappaport : Oförändrat.... Hosta, ont i revbenet och förbannat less på eländet. Men jag har inte feber i alla fall. Och jag kan gå och stå, köra bil och lyssna på bok. Och sy oxå då förstås.


Jag har ju sagt ända från det jag flyttade in i den här lägenheten, att det luktar illa från nå´nstans. Nu är ju visserligen tre golv utbytta och garderoberna ska oxå göras nå´t åt. Och inne på toan luktar det gubbpiss. Det är ingen diskriminering, utan vetenskapligt framforskat - gubbpiss luktar mer än gumpiss. Därför att herrarna har testoteron i sitt skval och det luktar - mer.....


Igår råkade jag av en händelse spola ut vatten på hela badrumsgolvet. Och vad tror ni rann fram från underdelen av toastolen? Jooo just det - gubbpiss - brunt, äckligt!! Det fullkomligt STANK!!! Så jag spolade och spolade tills vattnet var klart. Sen rengjorde jag så gott det gick med såpvatten. Misstänker att det ändå finns kvar en del där inunder. Men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Det går ju liksom inte att komma åt med nå´n borste. Funderar på att trycka in silikon eller fogmassa eller nå´t. Och i alla fall "kapsla in" skiten - förlåt pisset.... Är det nå´n som har nå´n idé???

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards