stinalill

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Stina - 25 november 2009 20:02

Idag så börjar alltså min Amaryllisknopp att spricka! Lite onödigt tidigt kan hända. Men den får väl slå ut till första advent då. Lång och skrånglig är den - behöver nog ett livsstöd nu ;) Och ändå har jag inte vattnat den, sen jag köpte den.

  

Och idag har tanten hållit på, att förbereda inför första advent!! Jag som egentligen inte är nå´t för julen.... Men jag har varit ner i källarn och letat och letat igen efter adventsstjärnor och stakar. Och så hittade jag en massa tomtar, som jag har inhandlat och fått under åren. Dom tomtarna inspirerade mig, att göra iordning en liten "julhörna" i rummet!! Det var faktiskt väldigt kul, att fixa och tänka ut! Det är nog dax för mig att ta igen, att jag inte fick nåt´dockskåp, när jag var liten ;) Jag hålls ju och leker med älvor och tomtar och troll.... och tycker det är kul!! Kan det vara så, att jag redan "går i barndom" mån tro....;)


Imorse - vid lunch ;) - hade jag tänkt mig, att fara ut i skogen och ta med tallris och mossa hem. För att dekorera lite på balkongen. Kollade ut genom fönstret - regn.... så klart. Så jag har skjutit upp det till imorr´n. Såg på rappaporten, att det KAN bli en solgnutta imorr´n!! Det välkomnar jag!


På lördag är det minsann minimarknad här hemma på min gård!! Så då ska jag väl ut och kolla lite. Det är kul, att dom ordnar lite sån´t även i denna "by". Jag älskar ju, att kolla på hantverk och vackra saker. Hoppas det blir lite sån´t oxå.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards