stinalill

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Stina - 23 november 2009 20:18

Tror banne mig att jag börjar bli lite lat..... Jag har lång framkörning, innan jag sätter mig ner vid tangentbordet och krattar ner en blink av min dag. Men däremot läser jag alla mina bloggvänners inlägg varje dag. Även om jag inte själv kommer till skott.


Annars har jag inte varit så lat idag. Dammsugit har jag gjort. Och - hör och häpna - tanten har klippt ner en stooor High Chaparall och placerat den i sopen!! Inte alls likt mig - jag som nästan gråter, när jag har ihjäl en blomma. Men nu var det allt Chaparallen som grät - många vita växtsafttårar :( Dessutom slängde jag snabbt - innan jag ångrade mig - två stycken Saint Paulor!! Så har jag oxå vattnat och pusslat och pysslat ordentligt med de kvarvarande blomstren. Så nu är det liiite bättre plats i fönstena.


  

Novemberkaktusen blommar rätt tid, som den ska. Med många knoppar.


Igår slipade och spacklade jag alla golvlister, som blev borttagna, när Stefan och Ankie fixade mitt hallgolv. Sen ska dom ju målas oxå, men det får bli en senare fråga p g a lukten. Men min högra tumled fick sig lite för mycket träning. Det är konstigt med all denna värk, som kommer och går. Man borde ju vänja sig..... Ibland funderar jag, om alla mina sjukdomar egentligen är psykosomatiska. Det vet jag ju inte, om dom är. I och för sig är jag ju av den åsikten, att de flesta sjukdomar ÄR psykosomatiska. Men vad 17 ska jag göra åt det i så fall?? Värken är högst påtaglig - för att inte tala om min andfåddhet.


Så funderar jag som så, att om alla symtom, ger mig nå´n sorts vinst??? Om dom är psykosomatiska alltså. På något sätt - vilket??? når jag något positivt med att vara sjuk. Men - vad 17 skulle det kunna vara??? Jaa inte vet jag. Tycker det vore VÄLDIGT bra, om jag kunde "tänka bort" lite åkommor. Måste säga, att jag är rätt less på mig själv och alla kroppsliga tillkortakommanden..... Idag t ex har jag bara ätit frukost. För det kändes, som det eventuellt var ett tarmvred på gång. Stopp i övre delen av magen. Men jag tror jag har klarat mig. Ska snart försöka med en kopp te och en hårdbrödmacka. Sen får jag hålla tummarna.....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards