stinalill

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Stina - 8 november 2009 21:00

Nej nu får jag allt dra mig i håret och skriva ett litet inlägg. Så ni inte tror, att jag har lagt av. För det har jag inte. Det är bara det, att det händer ingenting!! Jag sitter här i min lägenhet, syr lite emellanåt, lagar lite mat emellanåt,  äter lite då och då, tittar lite på TV. Ja det är ju inget av nyhetsvärde precis. Grått ute, grått inne, grått i hjärtat, grått i sinne.....


Hostan har blivit betydligt bättre. Ett plus!! Nu kanske jag kan börja prata och umgås med folk, utan att oavbrutet falla in i en hostattack! Sen var jag kallad till Läkarstation i  fredax - för uppföljning. Och det är ju bra, att dom är mån om mig. Jag hade inga missljud på lungorna nu heller. Men hostade gjorde jag då, så det stod härliga till. "Nej men Stina, vad ska vi göra åt den där besvärliga hostan.... Till en del patienter brukar jag ordinera en rejäl dos med laxermedel - det kanske vore nå´t för dig?" Sade Dr Ola - varpå jag såg ut som ett frågetecken??? Vad 17 menade karl´n?? "Ja jag kan garantera, att då hostar man inte...." Så småningom trillade 25-öringen ner..... fniss....


Som sagt var - tavlan har jag sytt färdig. Tyvärr - som vanligt? - inte särskilt nöjd....


 


Det här är en liten bit av tavlan i makro. En liten trollgubbe, som gömmer sig bakom stenen. Hela bilden kommer imorr´n, då jag kan fota den i det dagsljus som finns. Färgerna blir lite konstiga med blixt. 


Visst finns det en massa "nyheter", som man kan reagera på. Landstingspolitiker, som går före i vaccinationskön t ex. För dom har ju ett sååå viktigt uppdrag. Och dom har minsann setat i väntrummet och tagit sin lilla gula nummerlapp PRECIS som alla andra..... Ska man skratta eller gråta?? Människan är minsann inte fulländad precis.... Av en händelse såg jag på programmet då man i forskningssyfte, sa åt olika frivilliga, att ge en person en elektirisk stöt, antingen dom svarade rätt eller fel på en fråga. I verkligheten fick inte personen nå´n stöt, men den som utdelade stöten trodde det. Och de flesta fortsatte att utdela stötar, tills personen skulle ha varit död!! Några försökte protestera, men blev tillsagda att fortsätta. Och det var helt vanliga människor - som du och jag.... Men man vill ju gärna tro, att man hade protesterat och gått därifrån..... Vet inte....


Igår kväll såg jag "Schindlers list" på TV till sena natten. Jag har sett den flera gånger tidigare. Och jag tycker den är så bra. Den ger ett litet hopp om, att människor kan vara goda, även om dom hör till "fienden". Något att verkligen tänka på i alla möjliga sammanhang. Ingenting är helt svart och ingenting är helt vitt.... Vi är nog lite skurkar och helgon allihopa.... Ja utom jag då förstås - jag är ju alltigenom god ;) hi, hi, hi....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards