stinalill

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Stina - 26 november 2009 20:31

Idag har jag haft såå kul!!   Bestämde med på en gång när jag vaknade, att idag SKA jag ut i skogen. Visserligen hade inte storlampan tänts - som dom sa på rappaporten igår. Men det regnade ändå inte.


Jag är ju alltid lite byxis, när jag ska ut själv i skogen. Jag är så drumlig och har vissen balans. Men med mobilen i fickan så.....  Och nog är det otroligt - i denna gråa, blöta november, så finns det allt en hel del vackert!! Först kottarna - vilken vacker färg de våta kottarna har!! Varmt bruna - nästan lite dragning åt rött!!


Sen det här ikullvälta trädet med nå´n sorts vita svampar på. Vilka skiftningar!

  

Och harsyran växer på, som om den glömt att det är november, snart december!! Och tänk vad vackra mossorna är!! Med olika skiftningar i färg - en del ser ut som sammet, andra ser ut som många, sammansatta stjärnor! Jag stod länge vid en liten porlande bäck och njöt av bara ljudet!


Och mossa hittade jag. Jag försökte ta där det inte skulle synas så mycket. Tallris fick jag allt ändra till granris!. Tallkvistarna sitter ju så förbenat högt upp ;) Och jag är ju inte sååå bra på att klättra   Sen strosade jag vidare till en liten udde vid Nedre Vättern. När jag jobbade, brukade jag nå´n gång åka dit, för att försöka varva ner lite. Sitta med fötterna i vattnet och röka en cig....   Å vad härligt! Men jag kunde aldrig sitta ner längre än det tog, att röka en cig. Plikten kallade - nej den skrek åt mig "här kan du väl för 17 inte sitta och drälla bort tiden"..... 


   

Skinnsberg syns lite svagt vid horisonten längst till höger. Jag tycker det är så vackert i Skinnsberg! Skogar och sjöar varhelst man far.....


Väl hemma blev det ju förstås sängen ett tag först   Men sen satte jag igång att leka!! Mossa, kvistar, stenar och kottar. Tomtar, guldkulor, silverkulor och röda svampar. Det är inte riktigt klart ännu. Men det var länge sen jag hade det så juligt hemma!! Och det känns sååå bra!!   Och det blev inte bara en hörna jul - det blev hela bänken full!! Foto kommer.... Men inte förrän första advent!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards