stinalill

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Stina - 4 januari 2010 20:29

Jaha nu så går startskottet!! Slut på anpassningen - in på programmet - väg maten - ät med andakt - kolla pointsen!!


MÅNDAG DEN 4 JANUARI

-0,0!!

Så det räckte inte ett dugg, att slopa godsaker minsann. Men nu får det bli andra bullar - vad säger jag - annat än bullar förstås!! Vore kul om du hänger med på samma bana Love!! Rappaport varje måndag!!


Förresten TACK alla goa för kommentarer Love, Ruth, Skomakar-Lisa, Lena och Lambergsfrua!! 


Ja ordentlig vinter har vi - det har väl inte någon missat. Men jag har till på köpet fått vinter i kylskåpet!! Rysligt opraktiskt, när tempen går ner mot nollan. Det är ju en gammal kyl/frys - för ett år sen köpte jag den för 800 pengar. Men nu får jag allt hitta ett nytt. Ringde El-Jansson på byn här - 5000:- blir jag av med lätt som en plätt!! Tänkte att jag lär ha nå´n från byn, som kan köra hem det nya och bort det gamla. Och förhoppningsvis kan ge service, om det fallerar.


Men så kom nästa problem. "Gluggen" jag har för nuvarande skåpet är 53 cm bred. Nya skåpet är 54,5 cm..... Så brett är även skåpet ovanför. Så nya väggen på sidan av skåpet är rejält byggd och har inkräktat på utrymmet för ett nytt skåp. Så jag lär få någon, att medelst sticksåg, såga väck några cm vertikalt vid själv "infarten" för skåpet..... Allting löser sig - jag vet.... Så jag sitter på min häck och väntar på det......


Vinter ja, visst ÄR det vackert - att titta ut genom fönstret ;)

  

Denna bild är dock från förra vinterns promenad.....


  

Och stackars lille granskrälle - tungt att bära så mycket på smala axlar.....


Men den som vill se verkligt vackra vinterbilder, ska allt ta sig en titt-in hos Skomakar-Lisa!! Jösses tjejer!!













Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards