stinalill

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Stina - 18 januari 2010 20:04

MÅNDAGEN DEN 18 JANUARI + 0,7 kg!!!

Nog är det väl för jäkligt! Och jag som följt programmet PRECIS som jag ska :((  Jag har t o m points sparade.... Tror jag deppar ihop... Den ENDA förklaringen jag kan hitta är, att jag har samlat på mig vätska. Men jag har ju ätit mina mediciner precis som jag ska och inte har jag druckit för mycket heller, tycker jag. Skit rent ut sagt.... Men - jag SKA fortsätta ändå....


Nästa elände - fick besked med posten om min förtidspension. Det blev minus 202 kronor i månaden! Tack så mycket Reinfeldt och kompani!! Hoppas jag har bidragit något i alla fall till hans löneökning.... Egentligen är det inte pengarna i sig - jag svälter inte ihjäl - som synes ovan ;) Men principen - fy fan :(( Men jag tror vi är många, som vill ha en ändring nu.....


Sen kommer vi till det roliga :))


TACK så väldigt mycket för kommentarer Love, Lena, Ruth, Kerstin, Johanna, Margit, Annsan och Skomakar-Lisa!! Överväldigande!! :)


Imorse - nåja - i förmiddax blev jag väckt av dörrklockan. Fick snabbt som attan på mig lite paltor och det var en herre från Kjellins el, som skulle koppla in elstolpen på mitt elnät!! Så nu behöver jag inte stå där längre flåsande och skrapa is på lila Pippi!! Det gick minsann snabbt!! Tack snälla kommunen!


Så kommer vi till "Vinter" som min senaste tavla heter


 


Som Lotta sa, när hon såg den "inte alls likt dig Stina". Och det har hon allt rätt i. BARA svart och vitt + lite.lite rött! Inget blått alls! Ja så kan man ju se, det man vill se förstås. Istappar, frost, snö och mörker ser jag. Vad ser du??


   

Här en närbild - jag har gjort fransigt på flit. Hela tavlan är ca 40 x 65 cm.

Sen kom jag på, att man kan ju faktisk se den på andra ledden oxå!!


  


Vad blev det då??? Fortfarande vinter tycker ju jag.  Och det blev ett mörkt hav med stora isflak i. OCH några isbadare som simmar på rygg!!! *fniss*

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards