stinalill

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Stina - 2 januari 2010 21:13

Får allt börja med att önska alla en god fortsättning på detta nya år - 2010!!


Och stort TACK för alla era goa kommentarer Ankie, Lenas(tyglappar), Lambergsfrua, Therese, Ruth, Caroline, Skomakar-Lisa och Lena!! Det värmer gott, att ha er alla som vänner :)) Och jag ser fram emot ännu ett år tillsammans här på bloggen!!


Jösses vad trög jag är att skriva..... Just en bra början på nya året! Och idag har det blivit en ordentlig slödag - hela da´n. Var tvungen att GÅ ner till affär´n, eftersom jag hade slut på filen. Och jag lyckades gå förbi alla kakor, glass och godis utan att köpa nå´t!! BRAAA tanten!!;) Köpte en Trisslott istället, men fru Fortuna hade valt ut nå´n annan idag.....


Och vintern bara fortsätter..... Lilla Pippi står alldeles insnöad igen. (Det var därför jag gick till affär´n - inte långt till ICA - men jobbigt!!) Och snöslungor och plogbilar brummar hela förmidda´n. Och fingrar och tår är kalla på tanten. Kanske rent av skulle ta och sy mig ett par vetekuddstofflor - såna som Ann-Louise fick i julklapp....

  

Ja det blev många svordomar insydda i dom här.... Tre symaskinsnålar gick av och det var rysligt bängligt. Och jag är allt tveksam till, om det går att gå i dom. Dom blev ju rätt tunga med vetet utspritt i alla kanaler. Man får nog sitta i stilla i soffan eller sängen. Men det går nog att bli varm om fossingarna. Och tror ni inte att tjejerna hade hittat ett par vetekuddstofflor att KÖPA - till sin mamma i julklapp!! Dom var riktigt mjuka och gosiga - alldeles rosa och "mjukluddiga"!! Och jag som trodde, att det bara inte fanns. Så nu ska väl inte Ann-Louise vara kall om fötterna i alla fall!!


Min tavla är inte färdig. Den känns inte rätt, så idag har den fått "ligga till" sig lite. Hur jag än gör med den, tror jag inte att jag blir nöjd. Och då känns det inte roligt längre. Men jag ska avsluta den ändå. Fast jag har inte bråttom längre..... Imorr´n blir det nog en städdag. Plus att jag tänker bädda ner alla mina tomtar i en kartong. För nu är det slut på julen - den får inte bli föör långrandig.....


Gonatt och sov gott alla människobarn!!



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards