stinalill

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Stina - 22 januari 2010 18:26

Tänkte igår, att jag måste allt ta mig ut i världen en stund. Så jag satte på kupévärmaren till Pippi och senare tog jag mig en tur till Avesta! Då kan man ju undra - varför Avesta? Jo där finns en väldigt rolig tygaffär!! Den är inte särskilt stor, men det finns mycket! Och det är billigt! Tre stooora bingar fulla med stuvar på kilopris! Och man river, drar och flyttar, för att se vad som finns under. Man kanske inte får tag i det man hade tänkt, men man får tag i!!!



T ex tyger i de här gröna nyanserna - kan vara bra att ha till en sommartavla kanske.... Somliga tyger är bara småbitar, medan andra är större....


   


Här blev det lite grövre tyger - till en väska kanske?? 


De här cerise och rosa, som går ton i ton, VET jag vad jag ska sy av. Men det blir ett senare kapitel....


 

    


Andra rosa tyger, men de går mer åt det gamelrosa hållet. Lite fel på färgerna är det ju - de går tydligen inte att komma ifrån, när man fotar med blixt. En del blå tyger i olika ton i ton nyanser fick jag oxå med mig hem. Så nu kan ni tro att det kliar i fingrarna, att köra igång min symaskin!!


Efter detta tilltag, var det matdax för mig. Te och en macka på ett fik, hade jag tänkt mig. Men det fanns väldigt lite smörgåsar - bara så´na med Brieost och diverse röror på. Så jag föll för frestelsen och tog mig en semla istället!! Men det var det inte värt, såg jag sen, när jag kom hem. Den kostade 10 points!! Utav de 20 som jag har om da´n :(


Tog och ringde till Anita och hörde om hon var hemma, innan jag åkte hemöver. Men jag var så trött och slut, så jag fick lägga mig på hennes xtrasäng och vila. Så läste hon en jättefin novell för mig. Som hon skrivit själv. Mycket innehållsrik och med flera bottnar i. Så det blev en del diskuterat sen, när vi satt och fikade.   Hon har mycket klokskap den tanten.....


Så dagen idag har jag tillbringat mest i sängen - sååå trött.... Förutom att jag var iväg till tandläkar´n och gjorde av med 1200 kronor!! För att en plomb behagat lossna.... Lätt som en plätt! Och snabbt gick det.....


Jag ska inte glömma, att TACKA så väldigt mycket för kommentarerna till mitt förra inlägg - Lambergsfrua, Annsan, Therese, Skomakar-Lisa och Ruth!! Mycket uppskattade av mig!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards